Meld je gratis aan

welke flitser canon eos500d
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 21:45    Onderwerp: welke flitser canon eos500d Reageer met quote

welke flitser tot max 150 euro is het beste voor een canon eos500d?
wat vinden jullie van de http://www.fotokonijnenberg.be/product/14870/tumax-dpt-386-afz-c-voor-canon.html
?

of is een andere keus beter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

2de hands markt?

Kun je een betere flitser voor minder kopen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Die vind ik slecht, heb die flitsers wel eens bekeken, ik zou voor Nissin gaan:
http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/nissin/flitsers/nissin-di622-mark-ii-canon/h4984_20554_160864/
Of de metz
http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/metz/flitser/metz-mecablitz-44-af-1-canon/h426_1685_132884/

Hier een test van de Nissin:
http://speedlights.net/2010/12/22/nissin-di622-ii-review/
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 08:29    Onderwerp: Reageer met quote

Okeej, welke is beter?
hoe werkt bij de Nissin de afstandsbediening, moet ik er dan nog wat bij kopen als ik de flitser van de camera niet gebruiken wil?
of kan ik beter een losse set kopen, zo'n triggerset?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn allebei goed, misschien de Metz wel iets meer Duitse degelijkheid. De Metz kun je trouwens ook als slave gebruiken. Helaas kan de ingebouwde flitser van jou camera niet als master functioneren, daarvoor heb je de Canon 600D voor nodig. Je kunt wel een ST-E2 gebruiken (Ik heb zelf de Yongnuo variant) De Yongnuo kost wel 139,- euro. Dan heb je wel e-TTL. Radio triggers heb je manual al voor 30,- euro.
Ik ben zelf altijd zeer gecharmeerd van de triggers van Phottix.
Op mijn website vind je meer info over strobistfotografie.
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vind je van http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1409568/cactus-wireless-flash-versie-4-compleet.html

Kan ik deze gebruiken icm met een eos500d en dan zo'n Metz of Nissin flitser?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

De cactus 4 vind ik niet zo geweldig. Zoals ik al zij is Phottix een goed merk, kijk eens naar de Phottix Strato. De cactus kan geen flitsers wakker maken, de Phottix wel.
Ook werkt de Phottix op 2.4 Ghz en zorgt voor probleemloos flitsen ook op grotere afstanden. De Phottix wordt verkocht bij aq4u en fotoshopaalten.
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

kan jij mij een linkje doen hiervan, ik zie van alles, maar weet niet wat ik nodig heb. Ik wil niet zo heel veel kwijt uiteraard, ik krijg dan ruzie met de baas he? (lees vrouw)
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/index.php?route=product/product&product_id=287

http://www.fotoshopaalten.com/nl/remote-trigger-set-draadloos-strato-ii.html
Zie dat fotoshopaalten alleen de versie II verkoopt. Maar beide werken met de 500D
De Strato II heeft als extra dat je flitsers in groepen kan schakelen, maar dit heeft alleen zin als je meerdere flitsers bezit.

Als je toch zo goedkoop mogelijk een goede trigger wilt kopen is Yongnuo RF-602 ook nog een optie:
http://www.fotoshopaalten.com/nl/flitstrigger-yongnuo-rf-602-met-afstandbediening.html
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2012 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

even kort door de bocht, met die yongnuo kan ik gewoon de zender op het toestel maken en de flitser op de ontvanger en dan werkt de flitser draadloos? dan kan ik dus zeg maar afdrukken op de camera en gaat de flitser mee?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2012 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ja met de Yongnuo RF602 set heb je een zender op de camera en een ontvanger onder de flitser en als je een foto maakt zorgt de RF602 dat je flitser af gaat. Je moet wel alles met de hand instellen, dus geen TTL. De RF602 kan een flitser wel uit zijn slaapstand halen.
Ik zou beginnen om eerst te oefenen met de flitser op de camera en een beetje gaan leren wat flitslicht doet, direct en indirect flitsen. Als je dat onder de knie hebt dan is off camera de volgende stap. Je moet dan gaan leren wat omgevingslicht gaat doen en hoe je het vermogen van je flitser instelt. sluitertijd ISO en diafragma hebben dan ook nog eens invloed op je foto.
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2012 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

okeej, dank je wel voor de vele tips
nu ben ik aan het kijken voor de juiste flitser.
ik had eigenlijk een beetje twijfels tussen de nissin 622 en de metz 44
dat tumax leek mij niet wat
nu kom ik dus in discussie met een verkoper van een fotosjop
citaat:
Geen van beide doen. Beide missen teveel t.o.v. Di866. Met name de handmatige instellingen (om nog maar te zwijgen over remote aansturing) ontbreken.

is dit zo erg, ik vind de di866 nogal prijzig?
zolang ik de loterij niet win ga ik geen 4 flitsers neer zetten?
graag een eerlijk advies als het zou kunnen?
heb je zelf nog betere idee-en?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2012 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

De DI866MKII heb ik zelf en is zeker voor wat deze flitser kan niet prijzig, sterker nog, vergeleken een Canon 600EX-RT of de oude 580EX II is dit een zeer zachte prijs.
Wat de verkoper beweert is bull shit! De DI622 kan je gewoon in manual mode gebruiken, sterker nog er zit een extra sync aansluiting op deze flitser die de Canon 430EX II niet heeft. Het is wel een hele simpele flitser zonder LCD (maar dat maakt hem ook makkelijk te bedienen zonder moeilijke menu´s. Geloof niet wat de verkoper zegt, maar kijk op internet naar reviews (ik had een link geplaatst van de DI622). De Nissin DI622 kan alleen als slave gebruikt worden in het Canon wireless flash systeem, maar met betaalbare radio triggers gebruik je die optie helemaal niet.
Ook de Metz heeft manual mode, alleen kun je die maar in 4 levels instellen (de Nissin kan in 6 hele stops worden ingesteld).
Mijn advies is dus koop een flitser met e-TTL die je later ook in een strobist setting kunt gebruiken. Kijk wat je uit kunt geven, als 150 euro je limiet is dan kun je geen DI866 kopen. Als je naar de specs kijkt wint de Nissin. Als je naar puur degelijkheid kijkt wint de Metz, maar ga je niet te ruig met je spullen om dan is de Nissin een prima flitser.

Succes met de aanschaf
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

kijk dat dat model luxer is, dat is logisch, maar dat prijsverschil is ook wel groot. Ik vind het erg jammer dat die verkoper zo doet. Ik ben erg blij met je hulp en ik ga voor de nissin 622 denk ik. Nog even wachten tot ik jarig ben, paar weekjes nog hihi. Wat houdt die extra synch aansluiting precies in?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Op de aansluiting kun je dus een radio trigger aansluiten via een kabeltje. Met de Yongnuo RF602 heb je die aansluiting niet nodig omdat deze over een hotshoe beschikt. Via deze aansluiting kun je alleen de flitser laten flitsen (dus geen TTL signalen). Vroeger toen er nog geen radio triggers waren sloot je via een lange kabel de flitser aan op je camera.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: