Meld je gratis aan

Grote groep uitlichten

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2012 15:54    Onderwerp: Grote groep uitlichten Reageer met quote

Hallo!

Een paar jaar geleden kocht ik mijn eerste flitsset; twee Linkstar LF-300A flitsers met softbox en plu, een achtergrondsysteem met een rol wit- en een rol zwart papier. Prima voor mijn niet al te grote studio annex slaapkamer. Later kon ik voor een prikkie een Falcon Eyes setje (250 Ws) van iemand overnemen die met name dienst doen om mijn witte achtergrond uit te lichten. So far so good.
Nu ben ik echter gevraagd om een groep van 30 kinderen te fotograferen in de gymzaal van de school. Geen natuurlijk licht, wel grote zwarte gordijnen die als achtergrond kunnen dienen. Nu vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om dit met bovenstaande flitsers voor elkaar te krijgen. Ik had bedacht de twee Linkstar flitsers voor de groep te zetten en aan beide zijden van de groep een Falcon Eyes flitser. Iemand een idee of dit haalbaar is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 07, 2013 10:07    Onderwerp: Re: Grote groep uitlichten Reageer met quote

Ik denk dat het zeker mogelijk is, alleen zul je niet veel depth of field kunnen hebben. Je zal zeker moeten denken aan f5.6/f4/f2.8. Een 300ws als key gebruiken met een paraplu oid, de 250ws als rimlight en kun je eventueel de 300ws als fill gebruiken Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 09, 2013 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Gooi je ISO omhoog. Dan kun je met minder licht wegkomen.
Blijf dan wel onder de ruisgrens van je camera.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 12, 2013 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

eeuhh een rimlight bij een groep van 30 kinderen.....'k weet niet hoor, maar hoe ga je dat doen dan....??
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 30, 2013 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt de flitsers achter de fotograaf plaatsen en met een plu het licht richting kinderen richten. Ik zou niet te veel met hoofdlicht en invullicht gaan werken gezien je dan op sommige plekken meer schaduw krijgt dan op andere plekken. Dus gewoon één grote lichtbron achter de fotograaf.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: