Meld je gratis aan

Welke flitser transmitter

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 20:04    Onderwerp: Welke flitser transmitter Reageer met quote

Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik een Canon EOS 6D, nu ben ik op zoek naar een transmitter waarmee ik mijn Canon Speedlite 430EX flitser draadloos kan aansturen.
Ik wil in de toekomst nog twee flitser aanschaffen omdat ik wil gaan experimenteren met studio/ prortret fotografie.

Heeft iemand tips/ advies welke spullen ik het beste kan aanschaffen.

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat heel belangrijk is om te weten wat je budget is. Je kan voor een paar tientjes al werken, maar ook voor vele honderden euro's.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Remco,

Bedankt voor je reactie.
Ja dat had ik al een beetje gezien dat je het zo goedkoop/ en duur kan maken als je wilt.
Op cameranu.nl heb ik de Yongnuo ST-E2 Speedlite Transmitter gevonden.
Is dit een beetje all-round en betrouwbare transmitter?

Gr. Rogier
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 02:00    Onderwerp: Re: Welke flitser transmitter Reageer met quote

rogerk schreef:
Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik een Canon EOS 6D, nu ben ik op zoek naar een transmitter waarmee ik mijn Canon Speedlite 430EX flitser draadloos kan aansturen.
Ik wil in de toekomst nog twee flitser aanschaffen omdat ik wil gaan experimenteren met studio/ prortret fotografie.

Heeft iemand tips/ advies welke spullen ik het beste kan aanschaffen.

Bedankt!

Je hebt de oplossing al in huis! met de 6D kun je de pop-up flitser gebruiken als master. Kijk effen op mijn blog, daar staat een filmpje met uitleg (PS staat ook in je handleiding Very Happy ) Je hebt dus geen ST-E2 nodig. Ik zou dat eerst gebruiken. Er zitten soms nadelen aan het aansturen via licht naar je flitsers via de pop-up flitser, er mag namelijk niets tussen de pop-up flitser en de 430EX staan wat het licht blokkeert, maar als je eerst een statief koopt met een neigkop en een plu dan kun je met de 6D als master en de 430EX als slave al een heel eind komen. Om extra licht te krijgen is het meestal niet nodig direct een extra flitser te kopen, maar denk dan eerst aan een reflectie scherm. Uiteindelijk als je de smaak te pakken hebt zit je zo met 3 a 4 flitsers Very Happy
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad gelezen dat je je pop-up flitser kan gebruiken. Echter heeft de EOS 6D geen pop-up flitser dus dat gaat niet lukken.
Inmiddels heb ik de Hahnel combi TF gekocht samen met een statief, kop en paraplu dus ik kan aan de gang!

Gr. Rogier
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2013 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Was in de war met de 60D, deze heeft wel een pop-up flitser. Wel jammer dat je al een trigger set hebt gekocht. Als die flitser de 430EX II is dan had je met de YN622C een TTL systeem gehad. Ik ben niet zo'n fan van die Hahnel trigger, heb ooit een setje gehad die niet werkte.
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2013 09:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de yongnuo trigger heb ik ook gezien. Gisteren heb ik de hahnel set ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik heb nu de 430EX en ik wil binnenkort uitbreiden met de 430 EX II of een Metz flitser.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: