Meld je gratis aan

Nikon D90 stelt matig scherp

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2013 10:31    Onderwerp: Nikon D90 stelt matig scherp Reageer met quote

Beste zoomers,

Ik heb een probleem waar ik behoorlijk van baal. Sinds een tijdje stelt mijn camera niet meer optimaal scherp. Zo op het eerste oog lijken de foto's scherp maar eenmaal op pc zie ik dat het zwaar tegenvalt. De scherpstelpunten geven aan waar er scherp is gesteld maar het is op dat punt helemaal niet zo scherp als zou moeten.
Heeft iemand raad?
Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is vervelend. Kan aan meedere dingen liggen zoals front- of backfocus van de lens, bewegingsonscherpte, nabewerking (mate van verscherping van de JPEG uit de camera), instellingen van je focus prioriteit (maakt je camera pas een foto als er is scherpgesteld of ook als dat nog niet het geval is), etc.
Heb je dit probleem dus met een of meerdere lenzen, hoe staat je camera ingesteld, etc.?
Post even een voorbeeldfoto met de exif, dan valt er hopelijk iets meer over te zeggen. En anders toch een keer langs de winkel.
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2013 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem opgelost?
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie. Ik heb van alles geprobeerd maar helaas. Ik heb inmiddels het vermoeden dat het aan de lens ligt en niet aan de camera. Gelukkig heb ik er nog garantie op zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di okt 29, 2013 00:54    Onderwerp: Reageer met quote

Als je niet de mogelijkheid hebt om de lens op een andere body te testen, zou ik er even mee terug gaan naar de winkel om het na te laten kijken. Zeker zolang er nog garantie op zit. Succes.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: