Meld je gratis aan

Nikon 5200 concert

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 23:02    Onderwerp: Nikon 5200 concert Reageer met quote

Ik ga as zondag voor het eerst naar een concert met mijn camera.

Dus, ik wil graag voor succesvol foto's maken.

Ik heb zelf Nikon D5200 in bezit.

Maar ik heb overal gezocht ben op zoek naar lichtesterke lens van f/2.8 en 2e gordijn flitser.

Ik heb lichtsterke lens al gevonden.
Maar ik vraag me af of 2e gordijn fliters echt nodig voor een groepsfoto. Volgens mij is wel belichting nodig om een mooie groepsfoto te krijgen.

Hebben jullie misschien een goede tip voor mij voor 2e gordijn flitser?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Richiewollie,

Weet je wat flitsen op het 2e gordijn voor effect geeft? Wellicht is dit filmpje iets voor je met korte uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=zfWKUk47nek

Welk concert ga je bezoeken? Mag je hier foto's maken? Mag je hier flitsen (mag vaak niet)? Wat voor lichtsterke lens heb je gevonden?
Belichting nodig? Uiteraard heb je altijd be/licht/ing nodig, anders kan je geen foto maken.

Ik zou niet flitsen op het 2e gordijn, maar op het 1e gordijn. Sommige flitsers kunnen dit zelf instellen, maar vaak moet je het gewoon instellen op je camera.

Persoonlijk zou ik gaan voor een iso 3200 (evt. 6400), goed belichten zodat ruis zo min mogelijk zichtbaar is. Wachten op het goede moment qua belichting van de omgeving en afdrukken. Sluitertijd afhankelijk van welke lens + snelheid van de artiesten.

Waarom wil je perse flitsen? Flitsen is niet iets wat je "even doet" op het moment dat er te weinig licht is. Tenzij je uiteraard tevreden bent met magere resultaten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Bij concerten flits je niet. Te donker>geen foto´s of een nog lichtsterkere lens.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals al gezegd: eerst maar even goed informeren of je wel een camera mag meebrengen. Zou toch vervelend zijn als je je camera bij de ingang moet inleveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel voor een reacties.

Ik heb met iemand gesproken en geinformeerd.
En ja, helaas... ik heb geen full frame camera maar c sensor en is moeilijk met 2,8 fotograferen dan krijg je kans op ruis prestaties.

Maar goed, ik ga sparen voor een professionele camera. Dat was mijn besluit.

Dus op zondag gaat voor mij niet door, kreeg een gratis ticket om een fotograferen maar is afgeblazen.

Ieder geval nog bedankt voor een reacties, dat kan ik zeker goed gebruiken en voor de volgende keer.

Groeten
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend heb ik in een discotheek moeten fotograferen bij een vriend van mij die DJ is. Er was een gigantische lichtshow. Zelfs met al die knipperende gekleurde verlichting en een FF camera was het alsnog lastig en moest ik de 24-70L F2.8II op ISO6400 zetten met een sluitertijd van ongeveer 1/40-1/60s.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

richiewollie schreef:
Dus op zondag gaat voor mij niet door, kreeg een gratis ticket om een fotograferen maar is afgeblazen.

Wat een gemiste kans. Als je het ticket al hebt/kan krijgen + toestemming om foto's te maken. Is het een prima kans om eens te "proberen". Mits de andere personen weten dat het een kwestie van proberen is.

Een fullframe camera heb je ook absoluut niet nodig. Je huidige camera maakt prima foto's tot iso 3200 en bij iso 6400 is hij in sommige situaties (wellicht inclusief ruisreductie achteraf) ook zeker bruikbaar.
Met 2.8 is het niet moeilijk fotograferen, maar je zult even moeten wennen aan de beperkte scherpte. Op een fullframe camera is fotograferen bij 2.8 nog weer "moeilijker" als bij een crop.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb concertfoto's gemaakt met een Dzeventig en D2h en daar danst kwa iso lachnd omheen.

Weten wat je doet, goed de artiesten bestuderen om de stllere momenten te voorsellen, de goede software gebruiken.

dvijftig max iso zestienhonderd en een ruisbak en dan zou het met een moderne camera niet lukken?

http://footo.nl/11e7k/george-kooimans
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 19:51    Onderwerp: Re: Nikon 5200 concert Reageer met quote

richiewollie schreef:
Ik ga as zondag voor het eerst naar een concert met mijn camera.

Dus, ik wil graag voor succesvol foto's maken.

Ik heb zelf Nikon D5200 in bezit.

Maar ik heb overal gezocht ben op zoek naar lichtesterke lens van f/2.8 en 2e gordijn flitser.

Ik heb lichtsterke lens al gevonden.
Maar ik vraag me af of 2e gordijn fliters echt nodig voor een groepsfoto. Volgens mij is wel belichting nodig om een mooie groepsfoto te krijgen.

Hebben jullie misschien een goede tip voor mij voor 2e gordijn flitser?

In jouw geval een goede foto cursus, dat lijkt mij een betere investering. Embarassed Embarassed
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 20:42    Onderwerp: Re: Nikon 5200 concert Reageer met quote

zonde van geld, ik leer snel... Wink Razz
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

hjanssen schreef:
http://footo.nl/11e7k/george-kooimans

Oke, die foto ziet minder mooi zonder achtergrond... dat is niks!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog nooit een foto gezien zonder achtergrond, maar hier was de achtergrond zwart en hoe wilde je dat dan anders zien?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 22:16    Onderwerp: Re: Nikon 5200 concert Reageer met quote

richiewollie schreef:
zonde van geld, ik leer snel... Wink Razz

leren is iets anders als het internet afstruinen naar allerlei berichten van mensen, die de waarheid menen in de acht te hebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Er worden hier makkelijke punten gescoord.
De voorbeeldfoto was slechts ter illustratie (neem ik aan?) wat er op iso gebied te behalen valt, ook al heb je geen top camera. Inhoudelijk reageren op zo'n lompe wijze gaat er dan ook niet voor zorgen dat je veel reacties zult krijgen Richie.

Het is erg makkelijk om op deze wijze te reageren. Wellicht staat je de foto niet aan, maar deze makkelijke punten had ik ook in reactie 1 op je topic kunnen scoren. Zowel qua foto's als fotografie kennis. Maar ik koos ervoor om je handige tips te geven, wellicht is dat een betere aanpak voor de toekomst......
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: