Meld je gratis aan

Nikon D7200 - Groothoek lens advies

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 12:28    Onderwerp: Nikon D7200 - Groothoek lens advies Reageer met quote

Graag jullie advies en expertise t.a.v. mijn nieuwe lenskeuze. Momenteel ben ik in het bezit van een Nikon D7200 met een nikon 18-140mm, 50mm nikon 1.8 een 70-300mm nikon. Ik fotografeer m.n. natuur / landschap, dieren, steden en portret. Ik ga graag meerdere weken per jaar op reis en dit jaar staat er 6 weken nieuw zeeland op de planning.

Voor landschapsfotografie mis ik naar mijn idee groothoek en kwaliteit. De 18-140 is als kitlens qua kwaliteit redelijk maar ik merk dat ik een stap verder wil zetten en dat ik een deel van het zoombereik amper gebruik en dat ik juist de groothoek en lichtsterkte mis op deze lens.

Graag jullie advies t.a.v. nieuwe lens.
Momenteel heb ik gekeken naar de:
Tokina 11-16mm of de Sigma 10-20
En als aanvulling bij deze groothoek de 18-35mm van sigma.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en sta open voor elke suggestie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Goede keuze: 18-35mm van sigma, dat zie ik niet als aanvulling, maar als een "must have" als 80% in dit bereik fotografeert. Ook goede resultaten met grijsverloop en nd filters.

En daardoor gebruik ik minder vaak mijn sigma 10-20 f/4-5.6, maar mijn sigma 12-24mm f/4 Art is wel een favo.

11-16mm, wel het is niet mijn bereik, vele nikonners geven dan wel de voorkeur aan deze boven de 10-20mm van sigma. Je moet me niet vragen waarom.

Andere manier om landschappen vast te leggen is met een 70-200mm. Denk o.a. aan panorama's.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2017 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

in2lapland schreef:
Goede keuze: 18-35mm van sigma, dat zie ik niet als aanvulling, maar als een "must have" als 80% in dit bereik fotografeert. Ook goede resultaten met grijsverloop en nd filters.

En daardoor gebruik ik minder vaak mijn sigma 10-20 f/4-5.6, maar mijn sigma 12-24mm f/4 Art is wel een favo.

Zeg je nou dat je 3 groothoekzoomlenzen hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2017 07:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt er aan hoe je het bekijkt reinoud, maar ja de 3 genoemde sigma's zijn daar.

in mijn ogen 3 totaal verschillende karakteristieke objectieven.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 19:05    Onderwerp: Re: Nikon D7200 - Groothoek lens advies Reageer met quote

FrankVg schreef:

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en sta open voor elke suggestie.

En wij staan weer open voor een reactie van jou Very Happy
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
het is klaar hier
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: