Ga naar inhoud

Beginnen met filmen met een fotocamera


MacWindow

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Recentelijk heb ik mijn eerste filmpje gemaakt. Het was leuk en ik moet/wil hierin nog veel leren. 

Nu ben ik op zoek gegaan naar een goed en recent boek over filmen, bewerken, software en gear. Maar een geschikt boek heb ik nog niet gevonden.

Wie heeft er een tip voor me?

--

Vr gr Jan Eigenraam

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jan,

Persoonlijk zou ik misschien niet meteen voor een boek gaan, maar juist meer online opzoeken en ook veel op YouTube kijken over videografie. Ik denk dat het vak zich misschien wat moeilijk leent voor een boek, maar wellicht zijn er goede boeken over die ik niet ken.

Er zijn vast ook wel video's te vinden op YouTube voor fotografen die het fotograferen kennen, maar ook eens filmen willen proberen. De cameratechniek ken je dan al, maar er zijn wel wat verschillen qua instellingen waar je op moet letten bij het maken van video's. Misschien helpt dit je al iets beter in de juiste richting.

Daarnaast ben ik ben zelf ook veel bezig met het maken van video's, dus als je een specifieke vraag hebt kan het ook altijd hier op het forum.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Michelle zei:

Hoi Jan,

Persoonlijk zou ik misschien niet meteen voor een boek gaan, maar juist meer online opzoeken en ook veel op YouTube kijken over videografie. Ik denk dat het vak zich misschien wat moeilijk leent voor een boek, maar wellicht zijn er goede boeken over die ik niet ken.

Er zijn vast ook wel video's te vinden op YouTube voor fotografen die het fotograferen kennen, maar ook eens filmen willen proberen. De cameratechniek ken je dan al, maar er zijn wel wat verschillen qua instellingen waar je op moet letten bij het maken van video's. Misschien helpt dit je al iets beter in de juiste richting.

Daarnaast ben ik ben zelf ook veel bezig met het maken van video's, dus als je een specifieke vraag hebt kan het ook altijd hier op het forum.

Dank je wel Michelle, ga ik doen. Vr gr Jan

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...