Ga naar inhoud

Advies aanschaf nieuwe camera.


toverlent

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik halverwege mijn studie voor fotograaf in het volwassenenonderwijs.

Ik fotografeer met een Fujifilm XT3 met 2 basislenzen (18-55 en 50-200).

Ik wil investeren in nieuw materiaal maar zit met volgend dilemma:

Blijf ik bij fujifilm en ga ik voor een upgrade binnen dat merk, bijvoorbeeld de XT5?

Of stap ik over naar een ander merk. De Sony A7 IV spreekt me ook erg aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 

 

waarom koopt iemand een mercedes ipv bmw,  of een opel ipv volkswagen  Dit zijn vragen die iemand anders moeilijk kan beantwoorden. 

Wanneer je verder bent en een x aantal objectieven hebt die bij 1 merk camera passen stap je niet gauw meer over.  Dus ga voor je eigen gevoel. 

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw studie is 'fotograaf voor het basisonderwijs'. Dat klinkt als professioneel gebruik. Is de Fuji camera en zijn objectieven kwalitatief hoog genoeg voor professioneel gebruik? 

De Sony A7 IV is een goede camera, maar dat zijn de Canon en Nikon enz.. ook. Ik sluit me aan bij wat @darka zegt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat er specifiek is aan fotografie in het onderwijs. Als je professioneel wilt gaan werken, is denk ik de eerste vraag of je niet met een fullframe camera wilt gaan werken. Zo nee dan ligt het voor de hand dat je bij Fuji blijft: niets mis mee en je hebt al een paar lenzen. Zo ja, dan ligt de wereld voor je open. Kijk wat er binnen jouw budget op de markt is en bekijk de reviews op dpreview.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...