Ga naar inhoud

Nabewerking uitbetalen.


snippephotography

Aanbevolen berichten

 

iK heb een vraag ik maak de foto’s van de afgeleverde vrachtwagens op mijn werk.  eigen foto materiaal en ongeveer een uur edit werk per vrachtwagen. denk aan drie misschien vier vrachtwagens per maand, nu maak ik de foto’s onder werk tijd. maar de edit die doe ik thuis na werktijd, maar nu vind ik het lastig hier een bedrag voor te rekenen misschien iemand tips of ideeen.  alvast bedankt.

(Ik ben geen full time fotograaf en doe normaal eigenlijk alleen natuur en landschappen en verkoop mijn prints.  dus nog geen KVK nummer of eigen bedrijf)  

Misschien het verkeerde topic maar kon niet echt de juiste vinden. 


 


 

 

 

D2BBAFB7-F67D-45A2-8B6C-44923406BE43.jpeg

54C111F6-A97C-47CF-BE2A-7E39AD66A99D.jpeg

CFB32728-0D78-4F3E-89E8-6BDC639DF069.jpeg

02C653DE-D5F5-459D-A124-1B9A7AF8B52C.jpeg

530913AB-E0D3-439D-9C8C-D6E25A189417.jpeg

5A241D39-AF00-4522-8E78-2674D1C9FB61.jpeg

B55DA1D9-EDAA-4EE8-9128-A546DC972654.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dit lijkt mij typisch iets dat je het best met je baas kunt bespreken. Kennelijk geeft hij die foto's als relatiegeschenk aan zijn klanten, en ook als jij degene bent die de foto's feitelijk geeft, zullen ze jou als de man van je baas zien en het zo opvatten. Heb je je baas ooit verteld hoeveel tijd er in die nabewerking gaat zitten? En dat die apparatuur van jou toch ook beetje last heeft van slijtage? Mogelijk staat hij daar helemaal niet bij stil... En aan de andere kant sta jij er kennelijk niet bij stil dat de klant zal denken dat het een relatiegeschenk is, maar als dat zo is maak je als bedrijf een heel gekke indruk als daar plotseling een aanvullende rekening voor komt.

Wellicht is je baas bereid dat extra uur gewoon voor je vrij te maken. Of wil hij je wel opslag, een onkostenvergoeding of een krat bier per foto geven. Dan bespaar je je in ieder geval van een KvK-inschrijving (compleet met telefoonterreur van malafide verkopers die jouw nummer daar gekocht hebben) en BTW-toestanden.

Als jullie er op uit komen dat je extra betaald zou moeten krijgen, moet je nog bedenken hoe hoog het bedrag zou moeten zijn. Het uurtarief dat je met je gewone werk verdient, lijkt me het absolute minimum. Het kan geen kwaad hem er aan te herinneren dat hij vermoedelijk een veelvoud kwijt is als hij hier een professionele fotograaf voor inhuurt.

aangepast door PeterKosterHT
Aan het eind extra alinea toegevoegd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met wat Peter zegt, misschien kun je de tijd die je er thuis aan besteed als vrij (tijd voor tijd) vragen aan je baas, zoiets is meestal wel te regelen toch? Misschien kun je via je baas ook nog wel wat mariaal regelen wat je graag zou willen hebben (filters, geheugenkaartjes, ...) in ruil voor de tijd die je in het bewerken steekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Dit is typisch iets om te bespreken met de werkgever. Voor de uren kan er best iets gedaan worden. Daar moeten jullie zelf uit kunnen komen. Iets wat je wel voor ogen moet houden kan zijn dat de auteursrechten niet bij jezelf liggen aangezien je het onder werktijd hebt gedaan. Dit soort zaken wil nog wel eens terug te vinden zij in een arbeidsovereenkomst. Mogelijk dat je zoiets ook moet bespreken. Al is het maar om discussies achteraf te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...