Ga naar inhoud

Magic Lantern, en nu?


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Ik kwam Magic Lantern tegen in een van de Zoom Academy cursussen en dacht ik zal eens kijken. Vooral de HDR en Focus stacking opties spreken me wel aan, ik heb een 'reserve' camera die geschikt blijkt dus aan de slag ermee. Firmware update (ik liep er 2 achter dus kon gewoon de voorlaatste erop zetten) ML downloaden en erop gezet volgens de handleiding, makkelijk zat.

Maar nu? Ik ben door de menuutjes gegaan maar er staat zo veel dat het me gewoon duizelt, de optie advanced Bracket en focus stacking heb ik gevonden en met meer geluk dan wijsheid heb ik een reeks voor focus stacking gemaakt als test, maar kan iemand me vertellen wat ik voor deze en de HDR functie nog meer moet/kan instellen of waar ik juist vanaf moet blijven? Ik heb een Engelstalige handleiding gevonden die alle instellingen beschrijft maar niet echt een leidraad geeft voor een focusstack of een HDR opname met 5 beelden (bijvoorbeeld) Bv de opties geënt op filmen vind ik niet zo interessant maar bv de menu's overlay en expo zijn volgens mij voor foto en film in te stellen

Iemand hier die er wat meer over kan vertellen of die weet waar ik meer info kan vinden?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ooit gehad maar ook weer verwijderd. 

Ook iets met duizelen haha. Je kan er zoveel mee en gebruikte het op den duur niet echt. En camera bleef wel eens hangen. Zelfs voor een 2e body vond ik het dan zonde. 

Maar antwoord op je vraag. Je hebt vast al eens hier gekeken? 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...