Ga naar inhoud

Canon "set" knop programmeren om over of onder te belichten


darka

Aanbevolen berichten

Voor canon gebruikers die veel onder en overbelichten, ik leerde onlangs dat wanneer je je driehoek onder controle wilt houden, het niet meer nodig is om iso van auto af te halen. Eerder werd beweerd dat wanneer je Tv en Av handmatig insteld, je ook de iso handmatig in moet stellen om een high of low key foto te krijgen, omdat de camera anders een achterdeur zou hebben om alsnog tot een normaal/goed belichte foto te komen. 

Dit is achterhaalde informatie bij nieuwe camera's (ik heb oa een 1dxmkii en wordt als nieuw gezien)  

je mag best je iso op automatisch hebben om over of onder te belichten (het balkje onder in beeld geeft dit aan) 

Je kunt je set knop programmeren om samen met een van de 2 keuzewieltjes te gebruiken als snelle onder of overbelichtingsfunctie. Dus Set in drukken en draaien dan verspringt je balkje op de schaal naar links en rechts. Dit beinvloed vervolgens niet je auto iso. 

 

Eerder koos ik vooral mn Av zo groot mogelijk, iso op 3200 (ook overdag) om zo met mn Tv te draaien tot ik 2 of misschien wel 3 stops wilde overbelichten. 

 

Is dit beetje duidelijk verhaal? In mn hoofd wel namelijk ? Anders komen de vragen vanzelf.. 

 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...