Ga naar inhoud

Tethering kabel vraag


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Ik zie kabels voor tethering op fotografiewebshops voor (vind ik) schrikbarende prijzen, en ik zie kabels bij andere aanbieders voor beduidend minder. De maximale overdracht is dan ook wel minder, maar wat is eigenlijk het minimale wat je nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken? Heeft iemand hier misschien ervaring met goedkopere kabels (goed/slecht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lengte is nooit zo spannend. het zijn meer de koppelingen die de belemmering volgen. 

Maar eerlijk.. Is snelheid bij tethering zo spannend? Ik heb een 5 meter kabel gekocht waar je je camera met je laptop kunt verbinden. Je staat over het algemeen in een studio en schiet geen 20 foto's per seconde. dus wat is het probleem. Ik heb prima kunnen werken met een kabel die nog geen fractie kost van een oranje tetherkabel.  Ik heb m voor de opvallendheid blauw gekozen  en bevalt dikke prima. 

Is je laptop wel up to date met je kabel? je kunt uploaden met 150mbs maar als je laptop dat niet aan kan.. 

 

Dat zijn allemaal van die dingen.  Kabel van 10 euro doet t net zo goed als een oranje van 80 

 

  • Thanks 1

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, darka zei:

lengte is nooit zo spannend. het zijn meer de koppelingen die de belemmering volgen. 

Maar eerlijk.. Is snelheid bij tethering zo spannend? Ik heb een 5 meter kabel gekocht waar je je camera met je laptop kunt verbinden. Je staat over het algemeen in een studio en schiet geen 20 foto's per seconde. dus wat is het probleem. Ik heb prima kunnen werken met een kabel die nog geen fractie kost van een oranje tetherkabel.  Ik heb m voor de opvallendheid blauw gekozen  en bevalt dikke prima. 

Is je laptop wel up to date met je kabel? je kunt uploaden met 150mbs maar als je laptop dat niet aan kan.. 

 

Dat zijn allemaal van die dingen.  Kabel van 10 euro doet t net zo goed als een oranje van 80 

 

Kijk, dat is precies wat ik wilde weten. Ik werk nu nog niet met tethering maar wil het wel gaan proberen maar schrok van de prijzen voor die oranje kabels. Goed te weten dat snelheid er niet veel toe doet, ga dus ook voor een goedkopere variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk terug aan de SCART kabels van vroeger. De goedkopere kabels bevatten minder kabeltjes en daardoor waren niet alle stekkertjes aangesloten.
Dat blijkt ook met de Tether tools kabel zo te zijn. De vraag is of je alle (interne)kabeltjes nodig hebt. En verliest de goedkopere kabel niet snel zijn verbinding waardoor je laptop de camera niet meer 'herkent'. 

Het verschil tussen een standaard USB kabel een een Tether Tools kabel - Tethertools

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom een kabelverbinding plots verbroken zou worden, tenzij er ergens een (begin van) een breuk zou zitten.

Als ik het goed begrijp is, het voornaamste verschil tussen een gewone kabel en een thetering kabel dat de laatste met een metalen omhulling afgeschermd is tegen invloeden van buiten. Ik veronderstel (klompengevoel) dat die omhulling ook meer stevigheid zal geven, zodat je minder snel een kabelbreuk zult krijgen, alhoewel, bij de dunne coax-kabels van vroeger was die afscherming ook niet meer dan een beetje alu folie... Mijn idee, probeer eerst een kabel van een tientje bij een betrouwbare Nederlandse zaak. Werkt die niet, dan kun je klagen, en in het ergste geval heb je hooguit een tientje weggegooid en moet je alsnog een dure kabel kopen.

Rest dat je ook bij gewone usb-kabels inderdaad het risico loopt dat die niet volledig bedraad zijn. Had er van de week nog eentje die mijn telefoon wel oplaadde vanaf mijn laptop, maar geen data doorstuurde. Gelijk weggegooid...

aangepast door PeterKosterHT
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bladehans60 zei:

Ik denk terug aan de SCART kabels van vroeger. De goedkopere kabels bevatten minder kabeltjes en daardoor waren niet alle stekkertjes aangesloten.
Dat blijkt ook met de Tether tools kabel zo te zijn. De vraag is of je alle (interne)kabeltjes nodig hebt. En verliest de goedkopere kabel niet snel zijn verbinding waardoor je laptop de camera niet meer 'herkent'. 

Het verschil tussen een standaard USB kabel een een Tether Tools kabel - Tethertools

Leuk dat linkje maar dat is van de dure fabrikant die liefst natuurlijk zijn kabels verkoopt, wij van wc eend ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik zou niet weten waarom een kabelverbinding plots verbroken zou worden, tenzij er ergens een (begin van) een breuk zou zitten.

Dan denk ik aan slecht connectortje, maar dat kun je met een dure kabel ook treffen (en de hele goedkope staat er wel bekend om dat ze niet altijd helemaal in orde zijn ...)

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Mijn idee, probeer eerst een kabel van een tientje bij een betrouwbare Nederlandse zaak. Werkt die niet, dan kun je klagen, en in het ergste geval heb je hooguit een tientje weggegooid en moet je alsnog een dure kabel kopen.

Dat was ook mijn idee, maar als iemand hier zou kunnen zeggen dat dat echt niet zou werken zou dan toch weer een tientje schelen. Ik was ook zeker niet van plan om een action of ali's kabeltje ervoor te kopen, maar als je camera kabel zoekt bij de gerenommeerde zaken dan komen er kabels van rond dat tientje uit en als je tethering kabel zoekt kom je bij tethertools uit die 40+ kosten, en de handleiding van mijn camera beschrijft enkel de type aansluiting en verder niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal je vanavond ff een foto van mijn kabel sturen.. weet zo niet meer waar ik m gekocht heb, maar belangrijkste is de aansluiting van je camera en je la[top. De rest is basicaly just a cable. 

Tethertools is voornamelijk de fel oranje opvallende kleur en er zal een nylon draad in mee gekronken zijn waardoor de trekkracht wat sterker is. Nogmaals, hoe vaak werk je er mee en in welke omstandigheden. Er loopt toch geen fanfare of voetbal team continue over je kabel te denderen? Het is toch redelijk beperkt in een studio.  Ga je full pro willen schieten, wellicht dat je dan voor TT wilt gaan, maar tot op heden nog niet lijkt mij. 

  • Like 2

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, darka zei:

Tethertools is voornamelijk de fel oranje opvallende kleur en er zal een nylon draad in mee gekronken zijn waardoor de trekkracht wat sterker is. Nogmaals, hoe vaak werk je er mee en in welke omstandigheden. Er loopt toch geen fanfare of voetbal team continue over je kabel te denderen? Het is toch redelijk beperkt in een studio.  Ga je full pro willen schieten, wellicht dat je dan voor TT wilt gaan, maar tot op heden nog niet lijkt mij. 

Nee joh, vooralsnog is het enkel om te kijken of het me bevalt, een beetje proberen. Die fanfare zie zo nog niet gebeuren, hooguit dat ik zelf in de knoop raak met de kabels ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, darka zei:

ik zal je vanavond ff een foto van mijn kabel sturen.. weet zo niet meer waar ik m gekocht heb, maar belangrijkste is de aansluiting van je camera en je la[top. De rest is basicaly just a cable. 

Tethertools is voornamelijk de fel oranje opvallende kleur en er zal een nylon draad in mee gekronken zijn waardoor de trekkracht wat sterker is. Nogmaals, hoe vaak werk je er mee en in welke omstandigheden. Er loopt toch geen fanfare of voetbal team continue over je kabel te denderen? Het is toch redelijk beperkt in een studio.  Ga je full pro willen schieten, wellicht dat je dan voor TT wilt gaan, maar tot op heden nog niet lijkt mij. 

Op zo'n laag bedrag, tel er ook de verzendkosten bij op, zou ik de/een duurdere kopen. Er zijn al argumenten gepasseerd die 'meer kwaliteit', al zijn die soms op langere termijn, benadrukken. Een 'bijna draadbreuk' komt overeen met een dunne kabel. Je zal je het moment heugen als je nog net op tijd je camera net omver loopt omdat je opeens een oranje kabel zag. 1 of 4 tientje(s) scheelt dan eventueel een reparatie aan je camera/objectief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, heb in een grijs verleden als voorzitter van een speeltuinvereniging uitgebreid met veiligheidsregels te maken gehad. Heel goed dat die eisen er zijn (ook lastig, dat wel), maar je moet vooral praktisch kijken. En dan zie je dat de twee grootste gevaren niet door veiligheidsregels afgedekt worden.
- Ouders die hun angstige kind wel even optillen om ergens bij/op te kunnen: ,,Dit kun jij best.'' Gevolg: het kind raakt in paniek, gaat rare dingen doen en valt...
- Kinderen die tegen de glijbaan op klimmen. Heel leuk, tot er een ander kind naar beneden glijdt...
Of, in de woorden van directeur van een groot chemisch bedrijf: ,,Nee, die ingewikkelde chemische processen met gevaarlijke stoffen bij ons zijn niet gevaarlijk. We hebben goed opgeleide mensen met goede apparatuur, die precies weten wat ze doen. Weet je wat gevaarlijk is? Dat iemand een hamer laat vallen en niet gelijk opruimt. Daar kan een ander over vallen.''

In het geval van zo'n kabel op de grond van de studio: Leuk, zo'n opvallend kleurtje, en ach, baat het niet, dan schaadt het niet. Maar wat is de praktijk. Jij ziet op je laptop dat je camera net niet goed staat. Dan sta jij op en waar kijk je dan naar? Tien tegen één dat je dan naar je camera kijkt en niet naar de grond. En dat model van jou, dat een stapje opzij moet doen? Dat is doorgaans ook getraind om in (of net langs de camera te kijken).
Werk je in de natuur, dan valt wellicht mee, daar weet je dat de grond per definitie geen strakke kantoorvloer is. Maar in een gecontroleerde omgeving zoals een studio verwacht je geen struikelblokken op de vloer...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...