Ga naar inhoud

NIK niet meer beschikbaar voor PS


Jeen1946

Aanbevolen berichten

Hierbij het antwoord van DXO omtrent het niet meer beschikbaar stellen van NIK plug-ins voor Photoshop. Het juist uitgekomen boek over Photoshop is voor dit onderwerp al weer "achterhaald". Misschien kan Zoom Academy druk uitoefenen bij DXO om de plug-Ins voor PS weer beschikbaar te stellen.

 

Your request #396885 has been updated. Please respond directly to this email or follow the link below :
http://support.dxo.com/hc/requests/396885

 

403023_avatar_user_woman_female_person_i

ゆうひ/Yuhi (Support & Assistance)

Dec 29, 2022, 8:24 PM GMT+1

Hello John,
 
Thank you for your response. 
 
At this time, DxO PhotoLab cannot be used as either a plugin or external editor/filter with any version of Adobe Photoshop. The only host program currently certified to work with PhotoLab is Adobe Lightroom. While you may have been able to use use PhotoLab as a filter with Photoshop in the past, since this is not a supported way to use the program with Photoshop, we cannot guarantee its continued use with new versions of PhotoLab or Photoshop.
 
We will be happy to pass along your interest in this capability to our development team for their consideration. A suggestion on your behalf will be automatically created and sent to the developers once this ticket is closed.
 
If you have not already done so, may we also recommend that you subscribe to our e-mail newsletter. It contains information about new features, new camera support and updates being added to our programs. You can subscribe to the newsletter at this location
 
https://www.dxo.com/subscribe/
 
Thank you for contacting DxO Customer Support and please have a good remainder of the week and a happy New Year. If you should need additional assistance with other program related issues or have any other questions, please do not hesitate to use our online support system to open a new ticket.
 
Kind regards,

ゆうひ/Yuhi - DxO Labs Support Team

 

 

ecb503e3ead8c37dc715e9d5299119fd?size=40

John Oosterhuis

Dec 28, 2022, 9:23 PM GMT+1

Hello Yuhi

The software I have used for years is the NIK software, now on DXO
Photolab Lab  4 and 5. I would like the plugins into Photoshop of Adobe
what I had until last week when my computer crashed and afterwards I had
to start up everything, including the NIK software and espacial the
plugins of NIK.

I hope you can help me.

Kind regards

John

Op 28-12-2022 om 17:50 schreef DxO Support:

 

403023_avatar_user_woman_female_person_i

ゆうひ/Yuhi (Support & Assistance)

Dec 28, 2022, 5:50 PM GMT+1

Hello John,
 
Thank you for writing. 
Which DxO Software does this concern? 
 
Kind regards,

ゆうひ/Yuhi - DxO Labs Support Team

 

 

ecb503e3ead8c37dc715e9d5299119fd?size=40

John Oosterhuis

Dec 24, 2022, 5:13 PM GMT+1

Why is there no plug-in anymore for Photoshop, and if there is, how to bringit into PS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de gratis versie van Google nog altijd downloaden, die werkt prima, ook in de nieuwste versies van photoshop. Bewaar wel je installatiebestand als je photoshop cc gebruikt, wangt bij iedere nieuwe versie moet je nik opnieuw installeren.

aangepast door PeterKosterHT
typo gecorrigeerd
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2022 om 19:49, Jeen1946 zei:

While you may have been able to use use PhotoLab as a filter with Photoshop in the past, since this is not a supported way to use the program with Photoshop, we cannot guarantee its continued use with new versions of PhotoLab or Photoshop.
 
 

Hier had ik overheen gelezen, maar begrijp ik nu goed dat ze de schuld bij Photoshop leggen, terwijl oudere versies van nik, maar ook nieuwe programma's als Topaz en Skylum Neo probleemloos op die manier werken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-12-2022 om 00:01, PeterKosterHT zei:

Je kunt de gratis versie van Google nog altijd downloaden, die werkt prima, ook in de nieuwste versies van photoshop. Bewaar wel je installatiebestand als je photoshop cc gebruikt, wangt bij iedere nieuwe versie moet je nik opnieuw installeren.

Peter, bedankt voor de tip. De oude versie heb ik geïnstalleerd en het werkt.  Even nadenken over restitutie van mijn betaalde versie van DXO.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nu met de nieuwe Photoshop 2023 en Lightroom CC is wel de plugin van NIK in LR gelukt maar krijg ik het niet voor elkaar dit in PS te realiseren?

In eerdere versies lukte dit wel om de bestanden te copieren  naar de plug-in map, maar nu dus niet. iemand een tip?

ter verduidelijking ik gebruik apple mac book pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb wel problemen met NIK (de oude gratis variant) in PS op mijn nieuwe laptop, op de PC (windows 10) probleemloos kunnen installeren en op de laptop raakt ie de plugins telkens kwijt. Een tip ergens op een forum was om de bestanden te copieren en hernoemen, dat werk even maar als PS opnieuw opgestart wordt is ie alles weer kwijt. Verschil met de PC is de windows versie, laptop heeft 11, zou dat er mee te maken kunnen hebben? ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik heb onder win10 aantal malen gehad dat ik Nik kwijt raakte bij de jaarlijkse update van PS. Bleek op te lossen door Nik opnieuw te installeren (vermoedelijk ook wel door te kopiëren uit de oude map) naar de map van de nieuwe versie C:\program files\adobe\adobe photoshop 2023.

Her installeren is bij mij bij problemen altijd optie 1 dus dat had ik al geprobeerd voor ik die optie met hernoemen ging proberen, verder staat alles precies hetzelfde (zelfde plaats zelfde instellingen zo ver ik kan zien) als op de PC waar het wel gewoon werkt, dat is nu net zo vreemd en daarom ook dat ik denk dat Win11 wel eens de schuldige zou kunnen zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ik heb wel problemen met NIK (de oude gratis variant) in PS op mijn nieuwe laptop, op de PC (windows 10) probleemloos kunnen installeren en op de laptop raakt ie de plugins telkens kwijt. Een tip ergens op een forum was om de bestanden te copieren en hernoemen, dat werk even maar als PS opnieuw opgestart wordt is ie alles weer kwijt. Verschil met de PC is de windows versie, laptop heeft 11, zou dat er mee te maken kunnen hebben? ...

Je wilt dit vast niet horen maar je kan altijd eens 10 installeren? 

Pc die 11 heeft kan altijd 10 aan. 

Andersom is ander verhaal natuurlijk. 

En ik zeg altijd zo (maar ben ook een icter haha) af en toe schone installatie is niks mis mee. ??

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3-5-2023 om 09:15, ko3ntje zei:

Je wilt dit vast niet horen maar je kan altijd eens 10 installeren? 

Pc die 11 heeft kan altijd 10 aan. 

Andersom is ander verhaal natuurlijk. 

En ik zeg altijd zo (maar ben ook een icter haha) af en toe schone installatie is niks mis mee. ??

Op 3-5-2023 om 07:35, Stefanie71 zei:

Her installeren is bij mij bij problemen altijd optie 1 dus dat had ik al geprobeerd voor ik die optie met hernoemen ging proberen, verder staat alles precies hetzelfde (zelfde plaats zelfde instellingen zo ver ik kan zien) als op de PC waar het wel gewoon werkt, dat is nu net zo vreemd en daarom ook dat ik denk dat Win11 wel eens de schuldige zou kunnen zijn ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu ook dat ik de plugins van NIK niet meer in Photoshop CC terugvind maar ik heb de software (van Nik Software en van Nik Collection) wel op mijn harde schijf staan.
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik die plugins weer zichtbaar kan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-6-2023 om 13:41, M.E. zei:

Ik merk nu ook dat ik de plugins van NIK niet meer in Photoshop CC terugvind maar ik heb de software (van Nik Software en van Nik Collection) wel op mijn harde schijf staan.
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik die plugins weer zichtbaar kan maken?

Heb je nog maar pas Photoshop CC geïnstalleerd? Heb je dan al geprobeerd om Nik opnieuw te installeren? (alle onderdelen van nik even op een stick parkeren voor de zekerheid en dan uninstall en weer terug installeren vanuit de originele zip file)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren geabonneerd op Photoshop CC.
Ik heb van de Nik Collection een download uit 2016 en die heb ik iedere keer - als de filters na een update van Photoshop CC verdwenen waren - weer kunnen installeren.
Tijdens de herinstallatie verschijnt dan ook het scherm Hostapp en daar zie ik nu alleen Bridge 20..
Ik kon dan altijd op het +-teken onderin klikken en dan aangeven dat de filters ook gekoppeld moeten worden aan Deze PC ˃ Lokale schijf C ˃ Program Files ˃ Adobe ˃ Photoshop 20.. ˃ Plug-ins maar nu zie ik de map Photoshop 20.. niet meer maar wel de map Adobe Creative Cloud en ik heb daarop geklikt maar ik zie de filters niet terug in Photoshop CC.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...