Ga naar inhoud

Canon camera in combinatie met Speedlite 600EX


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb pas een Canon Speedlite 600EX gekocht om te gebruiken met mijn EOS RP. Flitsen lukt momenteel wel, alleen weet ik niet als ik het op de juiste manier uitvoer. Ik moet binnenkort ook tijdens een show foto’s maken net voor het podium. Welke instellingen gebruik ik hier het beste voor (op mijn camera en flitser)? 
 

Kan iemand mij aub verderhelpen? 
 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de handleiding: Speedlite 600EX-RT - Support - Download drivers, software and manuals - Canon Nederland

Druk op de 'mode' knop en selecteer ETTL

Druk op de +/- knop om de sterkte van de flits te bepalen. Zet hem op een lage waarde, bijv. -2 of -3, zodat de persoon die geflitst wordt niet verblind raakt. Dit, in combinatie met een hogere ISO waarde, geeft een mooie "invulflits"

Probeer ook de witte kap om een zachtere flits te produceren. 

Op de camera de TV modus en een sluitersnelheid van 1/200e en de witbalans op flitsen (Fotografeer je in RAW? dan maakt dit niet zo uit omdat je dat in de nabewerking kan corrigeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een meerdaagse masterclass flitsfotografie gedaan en kwam er zo achter dat er veel meer mee kan dan ik voorheen dacht. Wat de beste instellingen zijn ligt helemaal aan de locatie en welk resultaat je wilt bereiken. De tips van Bladehans lijken mij prima voor wat je hier aangeeft en inderdaad als invulflits in combi met hogere iso waarden om de show zo min mogelijk te storen. Oefen van tevoren al eens met de instellingen en als je tijd hebt kun je ook eens in het manuele gedeelte duiken. Als je wat creatiever aan het werk wilt dan zou je ook eens flitsen op het 2e gordijn kunnen proberen, weet niet wat voor show het precies om gaat, maar bij beweging geeft dit wel mooie effecten. Maar misschien nog wel het belangrijkst: Mag je eigenlijk wel flitsen bij die show? Best even navragen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...