Ga naar inhoud

Tweedehands systeemcamera


stefankoem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen mede-fotografen,

Aangezien ik binnenkort wat bruiloften mag fotograferen (dit vorig jaar ook al bij vrienden en familie gedaan, maar dan zijn de 'eisen' die ik aan mijzelf stel toch anders), ben ik op zoek naar een goede tweede body, naast mijn z5. Nu gebruik ik als 2e camera mijn D7100, maar aangezien ik voor de Z al 2 betere lenzen heb, wil ik er een Z5 of Z6 bij kopen. Wat zijn jullie ervaringen met het tweedehands kopen van een camerabody? Wel of niet via marktplaats? Of juist wel of niet via een website als cameranu/camera-express? Gezien de bedragen en de kwetsbaarheid van een camera, merk ik dat ik dit toch een beetje spannend vind. 

Bedankt alvast!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stefan,

 

Voor mij zou een tweedehands geen probleem zijn.

Ik zou echter wel via een vakhandel kopen, zeker als je (beroepsmatig) fotografeert.

Is de body voor backup of ga je ze door elkaar gebruiken? Dan zou ik denk ik voor een tweede Z5 gaan.

Anders zou voor de Z6 Ii of Z7 II gaan , 2 sd kaarten per body

Suc6 met je keuze.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Intussen een aantal weken in bezit van een tweedehands Z6, naar grote tevredenheid. Wel via een van de grotere online fotografiezaken gekocht, vanwege een stukje garantie en een factuur. Kan het dus iedereen aanraden, want het scheelt echt een slok op een borrel! Voor mij persoonlijk voor het eerst dat ik een tweede body heb en zonder de tweedehands optie was dit niet (met deze kwaliteit) mogelijk geweest. Het niet meer zo vaak hoeven wisselen van lenzen (omdat ik nu mijn 2 meest gebruikte lenzen standaard op een van de 2 body's heb zitten) is wel een heel groot bijkomend voordeel. 

Enige nadeel van de Z6 vind ik dat er maar 1 geheugenkaart (en geen SD-kaart) in gaat, maar mijn budget liet helaas niet meer toe. En dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit of hij tweedehands is of niet. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...