Ga naar inhoud

BNer fotograferen


Andretty

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Om te beginnen was dit een zomeroptreden, dus bepaald niet vandaag ?

Bovendien heeft André er een duidelijk dilemma bij geschetst...

Dank je, dit was inderdaad mijn dilemma, dit naar aanleiding van de vraag over de foto van iemand die een foto had gemaakt van een oude man met een petje.

Mag dit of bevind ik me nu op glad ijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via internet vond ik dit antwoord, wat zou betekenen dat het wel mag, aangezien het om een publiek persoon gaat in zijn functie: 

"Aan publieke personen moet je (tijdens een publiek event) geen toestemming vragen om een foto of filmpje van hen te maken, te gebruiken of te verspreiden. Voorbeelden van publieke personen zijn politici, acteurs, zangers, sportvedettes, de Koning, …

Let op!

Er zijn twee situaties waarin je wel toestemming moet vragen aan publieke personen.

  • Situatie 1: als je de foto of het filmpje wil gebruiken om er geld mee te verdienen. Door bijvoorbeeld jouw foto op een T-shirt te printen en deze te verkopen.
     
  • Situatie 2: de foto’s en filmpjes schenden het privéleven van de publieke persoon. Dit wil zeggen dat je niet zomaar een foto of een filmpje van Eden Hazard of Taylor Swift mag maken wanneer zij bijvoorbeeld aan het winkelen zijn of met hun gezin een uitstap maken. Ook publieke personen hebben recht op privacy wanneer ze niet aan het werk zijn!"
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, stefankoem zei:

Via internet vond ik dit antwoord, wat zou betekenen dat het wel mag, aangezien het om een publiek persoon gaat in zijn functie: 

"Aan publieke personen moet je (tijdens een publiek event) geen toestemming vragen om een foto of filmpje van hen te maken, te gebruiken of te verspreiden. Voorbeelden van publieke personen zijn politici, acteurs, zangers, sportvedettes, de Koning, …

Let op!

Er zijn twee situaties waarin je wel toestemming moet vragen aan publieke personen.

  • Situatie 1: als je de foto of het filmpje wil gebruiken om er geld mee te verdienen. Door bijvoorbeeld jouw foto op een T-shirt te printen en deze te verkopen.
     
  • Situatie 2: de foto’s en filmpjes schenden het privéleven van de publieke persoon. Dit wil zeggen dat je niet zomaar een foto of een filmpje van Eden Hazard of Taylor Swift mag maken wanneer zij bijvoorbeeld aan het winkelen zijn of met hun gezin een uitstap maken. Ook publieke personen hebben recht op privacy wanneer ze niet aan het werk zijn!"

Dank je, in dit geval duidelijk dus.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...