Ga naar inhoud

Switch van iPhoto naar lightroom


petervanbree

Aanbevolen berichten

Momenteel bewaar ik mijn foto's in iPhoto en heb ik een iCloud storage abonnement van 2 TB (de harde schijf van mijn mac zit momenteel ook vol met foto's 1TB), wat me maandelijks 9,99 EUR kost.

Ik zal me een nieuwe Macbook aanschaffen met 2TB en wil mijn volledige bib switchen naar een nieuwe mapstructuur (iPhoto te liquideren na switch) en wil standaard lightroom cc gebruiken en maximaal opslaan in de cloud waarbij foto's zowel op mac, iPad als iPhone beschikbaar zijn. Wat is de meest efficiënte manier om dit te realiseren. Als ik een mappen structuur aanmaak in iCloud kan ik daar niet aan via lightroom en/of bridge.  Kan iemand me goede raad geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kies je er niet voor de foto's op te slaan op een externe harde schijf + nog een als backup?

Dit is op termijn voordeliger dan in de cloud en zeker goedkoper dan 2TB in een MacBook. Bovendien kun je ze zo op een andere PC gebruiken.

Zet de externe schijf vol, dan koop je een nieuwe die groter is en kopieer je ze daar naartoe. De oude schijf is dan een extra archief. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...