Ga naar inhoud

PeterKosterHT


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Ik zou hier natuurlijk kortheidshalve kunnen verwijzen naar mijn Zoom-profiel, maar dat is een beetje flauw.

Lang geleden kocht ik van het loon van mijn eerste scholieren-bijbaantje een simpele spiegelreflex met een standaard- en een 135 mm. Toen ik een baan kreeg, kocht ik daar ook nog doka-spullen bij. Had ik allemaal best lol in. Vond ik best leuk, maar doordat ik het druk kreeg (studie naast het werk, gezin) verslofte het steeds meer. Studie afgerond, kinderen het huis uit en het begon weer te knagen, zeker toen ik de fantastische mogelijkheden van digitaal ontdekte. Ben eerlijk gezegd een jaar of tien verder nog altijd bezig opnieuw te leren fotograferen, want het aantal instellingen is overweldigend. Destijds had ik alleen maar diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid, en die laatste dan nog alleen maar instelbaar per rolletje van 36...

Heb nu bewust niet voor systeem- of dslr gekozen, maar voor toestel met de misleidende categorie-aanduiding compact-camera: Sony RX10 IV. Ik fotografeer ook vaak tijdens wandelingen/uitstapjes met mijn vrouw en dan wil ik haar niet te lang laten wachten omdat ik ook nog wat met een andere lens wil.

Ik doe met name aan natuur- en landschap, straat -en reisfotografie. Soms is dat een excuus om nog eens te gaan wandelen, zo krijg je nog wat beweging.

aangepast door PeterKosterHT
  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...