Ga naar inhoud

Fotolocaties vinden


stefankoem

Aanbevolen berichten

Ik ben erg benieuwd hoe jullie locaties ontdekken voor jullie genre van fotografie. Door het kijken naar andere foto's, suggesties van anderen, door toevallig te ontdekken, door te zoeken op google maps, of ....?

In mijn geval zoek ik regelmatig nieuwe interessante plekken voor (portret-/lifestyle)fotoshoots, zowel in de natuur als in de stad. Daarbij  heb ik in elk geval bovenstaande 'methodes' gebruikt en veel plekken bij toeval ontdekt tijdens het wandelen of touren op de bromfiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PeterKosterHT zei:

Ik laat me vooral verrassen. Ik wandel, ik fiets, of ik toer met de camper en kom dan dingen tegen, die me verleiden om te stoppen

Dat klinkt heerlijk, zo met de camper toeren. Een tip van mijn kant om vaker toevallig echt pareltjes van uitzichten/locaties tegen te komen: geocaching. Hoewel het voor mij alweer een aantal maanden terug was dat ik dit deed, heb ik met het geocachen heel veel (ook minder bekende) pareltjes ontdekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, geocaching lijkt mij als leek wat detaillistisch als methode om fotospots te vinden. Ik wandel en kom dan genoeg tegen.

En ja, toeren met de camper werkt prima. Dan overnacht je bovenop de Mont Ventoux, je zet je wekker voor de zonsopgang en als het spektakel voorbij is stap je lekker weer in bed om 'gewoon' uit te slapen.

Heel vaak overnacht je ook op mooie plekjes, dus ben je er op de momenten dat het licht het mooist is en de busladingen toeristen al vertrokken zijn, zoals hier op een plek met uitzicht op Rouen en de Seine. image.png.f0ee9d636a579a12dd059d7441b7b4a4.png  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, stefankoem zei:

.......Een tip van mijn kant om vaker toevallig echt pareltjes van uitzichten/locaties tegen te komen: geocaching........

Daar sluit ik me bij aan. Op Curacao, en Kroatië, genoten van mooie uitzichten. 

Daarnaast gebruik ik ook Google maps om "door stadjes te wandelen". Sommige locaties leg je vast om daar in een ander seizoen weer terug te komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...