Ga naar inhoud

Accessoires


Andretty

Aanbevolen berichten

Van accessoires tot een objectief van een ander merk dan je camera, kan je heel wat geld schelen. Maar is de kwaliteit ook goed?

de zonnekap op mijn Fujinon 35 mm. f2 lens zit een standaard zonnekap die niet echt voldoet en zelfs volledig wordt afgekraakt door Patrick Mollema ( leuke website! ) 

Het model wat veel beter is ( afbeelding ) is de zestig euro kostende Fujifilm zonnekap, maar even googelen en je komt heel veel tegen van andere merken die veel goedkoper zijn. Net een binnengekomen van 7artisans voor 10 euro besteld bij Kamera-Express. Metaal, mooi van vorm en past perfect! Dit is een tip maar ook een vraag. Ik vraag jullie tips en ervaringen van dit soort aankopen. Aliexpress doet voor mij niet mee!

F703CFDE-F524-47B4-9AFA-C1266A190620.jpeg

aangepast door Andretty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even checken of ik je goed begrijp: de door Fuji standaard (dus met je lens) meegeleverde zonnekap deugt voor geen meter, maar datzelfde Fuji levert wel een goede zonnekap, alleen vraagt daar 60 euro voor?  Voor een stukje plastic/ijzer met evt paar schroefjes er in??? Als ze de goede versie nu eens gewoon gelijk mee zouden leveren? Als ze vijf euro meer voor de lens vragen, verdienen ze er nog op.

BTW: dank voor de tip naar Mollema. Moet je wel op de site zijn waarop hij zijn cursussen verkoopt (met een beetje veel poeha, alsof hij de enige is die goede cursussen geeft, maar soit, het is een verkoopsite), in zijn blog 'Patrick kijkt' geeft hij blijk van een frisse, kritische blik. En zijn 'making of' rubriek (praatje bij een plaatje) is ook leuk/leerzaam. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doet Ali niet mee? Ik heb daar al flink wat voordeeltjes gedaan en maar een enkele miskoop. De miskoop was een setje vergrotingsfilters maar ik vrees dat dat niet zo zeer aan ali lag dan aan het gegeven vergrotingsfilter ... Mijn macrorail komt van daar, nog geen €10 waar elders 40 euro voor gevraagd wordt, en ik zweer je het is dezelfde! Ik heb plaatjes voor mijn statief voor nog geen euro, exact hetzelfde als er bij het statief geleverd waren maar dan zonder merknaam, zelfde voor statiefbeugel voor mijn telelens enz. enz. enz. Als je precies weet wat je moet hebben en wat handig bent met zoeken op de website dan zijn er prima voordeeltjes te scoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het gevaar af dat we hier een off-topic discussie over Ali krijgen (@moddies: misschien afsplitsen naar apart draadje?): aanbiedingen bij NL winkels kun  je vergelijken, qua prijs, inhoud en garantie, bij Ali moet je heel goed lezen en dan nog maar afwachten. Soms leuk voor dingen waar je je geen buil aan kunt vallen. Ik heb er wel eens flisschoenbeschermers met ingebouwde waterpas gekocht voor een euro per vier... Maar ik heb me ook wel eens laten naaien met een solid state drive met achteraf bezien onwaarschijnlijk grote capaciteit... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Even checken of ik je goed begrijp: de door Fuji standaard (dus met je lens) meegeleverde zonnekap deugt voor geen meter, maar datzelfde Fuji levert wel een goede zonnekap, alleen vraagt daar 60 euro voor?  Voor een stukje plastic/ijzer met evt paar schroefjes er in??? Als ze de goede versie nu eens gewoon gelijk mee zouden leveren? Als ze vijf euro meer voor de lens vragen, verdienen ze er nog op.

BTW: dank voor de tip naar Mollema. Moet je wel op de site zijn waarop hij zijn cursussen verkoopt (met een beetje veel poeha, alsof hij de enige is die goede cursussen geeft, maar soit, het is een verkoopsite), in zijn blog 'Patrick kijkt' geeft hij blijk van een frisse, kritische blik. En zijn 'making of' rubriek (praatje bij een plaatje) is ook leuk/leerzaam. 

Heel goed begrepen! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Op het gevaar af dat we hier een off-topic discussie over Ali krijgen (@moddies: misschien afsplitsen naar apart draadje?): aanbiedingen bij NL winkels kun  je vergelijken, qua prijs, inhoud en garantie, bij Ali moet je heel goed lezen en dan nog maar afwachten. Soms leuk voor dingen waar je je geen buil aan kunt vallen. Ik heb er wel eens flisschoenbeschermers met ingebouwde waterpas gekocht voor een euro per vier... Maar ik heb me ook wel eens laten naaien met een solid state drive met achteraf bezien onwaarschijnlijk grote capaciteit... 

Ben ik met je eens, NL winkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...