Ga naar inhoud

Beeldstabilisatie in Sony RX10 M4 uitschakelen (opgelost)


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Goed, ik had vanavond een beetje haast, want de zonsondergang duurde maar kort. Ik wist dat ik aan langere sluitertijden zou komen, gebruikte dus een statief en wilde (wat ik normaal nooit doe wegens niet nodig) beeldstabilisatie uitschakelen. Heb ik in de menusettings niet kunnen vinden. Het resultaat zie je in de foto hieronder: als je inzoomt zie je dat die niet gewoon onscherp is, maar dat het beeld versprongen is. Wat mij betreft een teken dus dat ik de stabilisatie inderdaad uit had moeten schakelen (correct me if I'm wrong). Heb nu net in de handleiding gezocht en ook in het boek 'Photographer's Guide to the Sony DSC-RX10 IV' (zeg maar een leesbaar geschreven gebruiksaanwijzing) , maar ik kan met de beste wil van de wereld niet vinden hoe ik het zou moeten doen. Sterker nog, de woorden beeldstabilisatie of image stablization vind ik niet eens terug, terwijl die er toch echt in zou moeten zitten.
Wie weet waar ik die instelling vindt? 

 

beeldstabilisatie-sony.jpg

aangepast door PeterKosterHT
in titel gemeld dat probleem opgelost is
Link naar reactie
Delen op andere sites

los van dat t best creatieve fotografie is, is het inderdaad knap vervelend als ie ineens wegspringt.. 

Meestal zit stabilisatie op de lens, maar met een bridge/compact weet ik t zo niet. 

 

screenshotje wat ik zo kon vinden, maar dat heb je wellicht zelf ook gevonden? 

 

image.png.ee6d2e2b4722d37134928aaa699a7c17.png

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Fujifilmcamera is de manier om controle te hebben over OIS of IBIS afhankelijk van de lens. Is het een lens met OIS, dan schakel je met het knopje op de lens de OIS en de IBIS gelijktijdig uit. In het menu is het niet mogelijk om dit uit te schakelen. Gebruik je een lens zonder OIS dan verschijnt er in het menu wel de mogelijkheid om IBIS uit te schakelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • PeterKosterHT wijzigde de titel naar Beeldstabilisatie in Sony RX10 M4 uitschakelen (opgelost)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...