Ga naar inhoud

2e gordijn flitsen off cam


darka

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen

Ik ben al langer op zoek naar de optie. ik heb canon 1dxmkII of 5dmkIII tot mn beschikking. uitgerust met een Godox trigger en een godox ad200 filtser

Ik wil graag flitsen met iets langere sluitertijd en flitser op2e gordijn af laten gaan, maar ik kom niet achter de juiste instellingen. Wie heeft het verlossende antwoord? 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik heb niet dezelfde camera (wel canon) of flitser dus de exacte instellingen kan ik je niet geven, enkel wat het voor mijn camera is 

Je moet in het camera menu bij sluiter sync 2e gordijn instellen en ook op de flitser zelf, flitser op M-stand dan kun je zelf de flitskracht instellen en mee spelen. Je wilt het onderwerp in beweging vastleggen dus je moet het omgevingslicht de instellingen van je camera laten bepalen (iso f en sluitertijd) en de flits de beweging laten bevriezen. Bij mijn camera mag voor 2e gordijn flitsen des sluitertijd niet sneller zijn dan 1/30 anders gaat ie over op 'normaal' flitsen. Of het ook werkt off camera met trigger durf ik niet te zeggen, je zou eens in de handleiding van beiden moeten nazien of er iets over in staat, of probeer eerst 'gewoon' en als je dat werkend hebt de trigger ertussen ...

Kun je hier wat mee? Of bedoelde je het helemaal anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit kende je al wel, gok ik:

https://www.godox.nl/faq

..Hoe stel ik flitsen op het 2e gordijn in (rear-curtain sync)?
Bij Nikon en Sony camera’s moet ‘rear curtain sync’ ingesteld worden in de camera, bij Canon stel je het direct in op de trigger. S1 en S2, (zo wordt er naar de gordijnen gerefereerd) is ook in de flitser in te schakelen; let wel, wanneer je een trigger gebruikt ‘overruled’ deze de settings op je flitser (trigger = master over je (slave) flitser). Bij de X1 trigger houdt je de "CH"-knop ingedrukt, en onder "Custom Function 04" kan je Rear Curtain Sync aanzetten. De X2 en Xpro hebben hier een directe knop voor: "Sync".

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, corvee1r zei:

Dit kende je al wel, gok ik:

https://www.godox.nl/faq

..Hoe stel ik flitsen op het 2e gordijn in (rear-curtain sync)?
Bij Nikon en Sony camera’s moet ‘rear curtain sync’ ingesteld worden in de camera, bij Canon stel je het direct in op de trigger. S1 en S2, (zo wordt er naar de gordijnen gerefereerd) is ook in de flitser in te schakelen; let wel, wanneer je een trigger gebruikt ‘overruled’ deze de settings op je flitser (trigger = master over je (slave) flitser). Bij de X1 trigger houdt je de "CH"-knop ingedrukt, en onder "Custom Function 04" kan je Rear Curtain Sync aanzetten. De X2 en Xpro hebben hier een directe knop voor: "Sync".

 

niet direct, maar hier ga ik zeker induiken, want dit zou kunnen klinken als [allo allo accent aan]Das eier von Columbus[/allo allo accent uit]

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...