Ga naar inhoud

Opleiding drone piloot


ko3ntje

Aanbevolen berichten

Zo, na vele problemen bij UWV met het opleidingsbudget wat ze regelmatig aanbieden vanuit de overheid nu toch een opleiding kunnen gaan volgen. ? Goedkeuring gekregen van toewijzing budget.

Aangemeld voor de opleiding voor drone piloot. Erg zin in moet ik zeggen.
Ook heel interessant voor onze fotografie hobby natuurlijk om zo de FOCUS wat te gaan uitbreiden of misschien wel te gaan verleggen richting het luchtruim :).

Nu vind ik drones al langer interessant, en laten we eerlijk zijn het blijft leuk "speelgoed"  (iets met toys voor boys he). 
Maar met al die regeltjes wordt het wel lastig gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd natuurlijk de regels snap ik volkomen, je gaat toch met een apparaat de lucht in, maar op deze manier kan ik misschien toch een keer ALLES er vanaf weten en misschien toch ooit een keer een DJI gaan aanschaffen.
Uiteraard nog even afwachten of deze opleiding een oefendrone aanbied of dat ik begin met een "goedkopere" om toch al het vliegen te kunnen oefenen.  Nog mensen die tips hebben voor drones? Misschien zijn er al mensen hier die ervaring hebben, al dan niet met een opleiding?



 

  • Like 3

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit al een poosje te orienteren naar een DJI mini 2 of 3 flymore combo.. Klein zodat ik nu nog niet de volledige opleiding hoef te doen, en redelijk betaalbaar omdat het voor mij maar 'voor er bij'  is. 

Mijn wens en eis in een drone is RAW foto's en recht naar beneden kunnen fotograferen. verder boeit t me weinig. 

 

Realiseer je wel dat je eigenlijk amper ergens mag vliegen in nederland. Niet iedereen houdt zich er aan, wat vervolgens weer meer beperkingen tot gevolg gaat hebben, waardoor ik vermoed dat je over 5 jaar nergens meer mag dronen zonder vergunning. 

  • Haha 1

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

DJI mini 2 is inderdaad "relatief" betaalbaarder ? en ook leuk om mee te beginnen.

en met alleen RDW registratie vereist zeker ook toegankelijker.

overweging waard.


hoe bedoel je ECHT naar beneden, wat is je doel dan als ik vragen mag?  


en ja dat je nergens mag weet ik. Ik woon vrij kort bij een vliegveld dus weet er alles van. al snap ik het ook wel.


 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ko3ntje zei:

hoe bedoel je ECHT naar beneden, wat is je doel dan als ik vragen mag?  
 

Ik bedoelde, en meende ook gezegd te hebben. RECHT naar beneden, niet onder een hoek maar dat je camera verticaal naar beneden kan richten. Voor modellen fotografie en ook om seascapes te maken wil ik recht boven een onderwerp kunnen hangen. Er zijn drones die maar tot pak em beet 25 graden kunnen richten. 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

typefoutje sorry. ik bedoelde ook RECHT naar beneden ? bij seascapes denk ik niet meteen aan recht omlaag. benieuwd naar wat voor beelden je zoal wilt maken dan.

 

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zo, na lang (ja i know te lang) nog eens een update hier. En dit keer eentje vanuit grotere hoogtes 🙂

Weliswaar pas mijn eerste vlucht, de kwaliteit stond nog niet maximaal en het filmen in combinatie met sturen gaat nog niet heel soepeltjes.

maar voor degene die nieuwschierig zijn, zie HIER

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

moet eens kijken of ik tijdens filmen in de DJI app ook nog opties heb voor belichting te wijzigen.

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...