Ga naar inhoud

Wie kan mij helpen


jddtez

Aanbevolen berichten

Ik werk al jaren met bridge en PH2023 24.3 (standaard)

Na de laatste twee updates (automatisch) heb ik het volgende probleem.

1 Ik ga naar bridge

2 Dubbel klick op een foto Voorheen ging hij automatisch open in RAW maar nu gaat hij open in adobe photoshop 2023 standaard

3 ik open hem dan met openen in Raw en dan gaat hij open in RAW

4Wanneer ik nu op openen click gaat hij niet open in photoshop maar moet ik hem openen in photoshop 2023 en dan gaat hij open in RAW en wanneer ik dan click op openen gaat hij wel open in photoshop standaard. ????

Wie kan mij helpen ( waarschijnlijk een verkeerde instelling.

Bij instellingen staat openen in RAW aangeklikt. ???

 

vr groet J den Dekker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @jddtez, Misschien dat dit je verder kan helpen:  Het programma wijzigen waarmee een bestand wordt geopend - Microsoft Ondersteuning

Bij mij start Photoshop ook na openen vanuit Bridge. Maar nadat Photoshop, 24.3, geopend is dan start camera Raw en kan ik de bewerkingen uitvoeren. Daarna sla ik hem op in JPG of TIFF. En die openen direct in Photoshop.

 

aangepast door Bladehans60
Tekst toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Bladehans60 zei:

Hi @jddtez, Misschien dat dit je verder kan helpen:  Het programma wijzigen waarmee een bestand wordt geopend - Microsoft Ondersteuning

Bij mij start Photoshop ook na openen vanuit Bridge. Maar nadat Photoshop, 24.3, geopend is dan start camera Raw en kan ik de bewerkingen uitvoeren. Daarna sla ik hem op in JPG of TIFF. En die openen direct in Photoshop.

Dank voor je reactie maar ik begrijp hier niet veel van. ik ben niet zo goed thuis in de software en heb nodig dat iemand mij stap voor stap uitlegt wat ik moet doen. vr groet Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Op 27-3-2023 om 17:39, Bladehans60 zei:

Hi @jddtez, Misschien dat dit je verder kan helpen:  Het programma wijzigen waarmee een bestand wordt geopend - Microsoft Ondersteuning

Bij mij start Photoshop ook na openen vanuit Bridge. Maar nadat Photoshop, 24.3, geopend is dan start camera Raw en kan ik de bewerkingen uitvoeren. Daarna sla ik hem op in JPG of TIFF. En die openen direct in Photoshop.

 

Hoi , ik weet niet of jullie het probleem ondertussen hebben opgelost maar bij mij gaat het nu zo: ik dubbelklik op een .cr bestand in Bridge en vervolgens opent de foto in de beta versie van photoshop. ik heb bij de voorkeuren gekeken en daar staat keurig dat het bestand moet openen in de nieuwste CC24 versie. Als ik eerst CC24 open en dan dubbelklik op het bestand in Bridge gaat het wel goed.....rara...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tik in het zoekvenster in je taakbalk onderin je scherm het woord bestandstype, dan kun je in een pupje kiezen voor standaardapps voor bestandstypen kiezen. Klik dat aan en kijk wat er bij jouw bestandstype geselecteerd is. Verander dat indien nodig.
Ik ga er blindelings van uit dat dat ook is wat staat in de link van @Bladehans60😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...