Ga naar inhoud

Verwijderen van een object wat er niet hoort


raynoorden78

Aanbevolen berichten

Beste collega's.

Met plezier deel ik een passie van mij, vliegtuigen fotografie.

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een oplossing voor mijn fotobewerking probleem. Ik krijg maar geen grip op dit probleem. In de bijlage heb ik een foto waarbij helaas een lichtmast terecht gekomen is, nu wil ik deze er uit halen zonder dat de foto er onder leid. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe. Ik werk nu met het programma Faststone Image Viewer. Zo fijn zijn als het ook in dit programma kan. Zo niet dan verneem ik graag een oplossing.

 

 

DSC_0497.NEF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch gewoon de keuze Kloon of Retoucheer en blijkbaar kan je met de CTRL ingedrukt houden het bronpunt selecteren. En je hebt ergens dat je het formaat van het borsteltje kan aanpassen....

Misschien dat je je Fastone moet updaten naar laatste versie in de hoop dat er verbetering omtrent deze functies inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden dat ik faststone gebruikte, maar ik geef je weinig kans Wat de naam al zegt: dat is een image viewer ofwel een fotobeheerprgramma, geen bewerker editor).

Verwacht dat je toch naar Photoshop of iets dergelijks moet.

Heb even naar die foto van je gekeken. Die paal weghalen zal wel lukken met snel retoucheren. Voornaamste probleem wordt de L van Arines z te reconstrueren dat je die precies in de maat en richting hebt. Let ook op de raampjes onder dat woord.

aangepast door PeterKosterHT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is dus het ding, die naam kun je niet heel houden, want onder die paal zit gewoon niets. Je zult dus het liggende deel van die L zelf moeten maken, door dat uit een andere letter te kopiëren en te plakken, liefst uit een plek op dezelfde hoogte in verband met de ronding in de romp van het vliegtuig. In dit geval is de onderste streep uit de E in airlines dan je enige optie. Mogelijk houd je dan in de L nog een harde rand over, die je kunt camoufleren met het snel retoucheergereedschap. Ik denk dat het doenbaar is, maar het is wel een precisieklusje dat tijd vraagt. Vooral inzoomen tot 100%, zodat je goed ziet wat je doet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelfs nog nooit gehoord van Faststone Image Viewer maar als ik het google zie ik dat er toch wel wat basis bewerkingen in zitten, voor uitgebreidere beeldbewerking zou ik dit toch niet gebruiken dus als je meer lantaarnpalen her en der wilt weghalen dan zou ik toch iets als Photoshop of affinity photo overwegen, of het gratis programma Gimp als het je allemaal te duur is. Voor nu heeft Jan het mooi opgelost voor je lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotendeels de tips van @PeterKosterHT gebruikt. Alleen voor het verwijderen van de paal de nieuwe verwijdertool in Photoshop Beta gebruikt Die maakte er AIRIENES van ipv AIRLINES. De IE verwijderd met het reparatiegereedschap. Die I uit AiR gekopieerd en naar de juiste plek verplaats en de E gekopieerd, naar de juiste plek gekopieerd, beide bovenste dwarsstreepjes geselecteerd met het rechthoekig selectie gereedschap en op het masker gevuld met zwart. Scherpe randjes bewerkt met het gereedschap Vervagen.

  • Like 2

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...