Ga naar inhoud

Luminar Neo voegt ongevraagd mappen toe


evdm1959

Aanbevolen berichten

Beste Zoomers,

Ik loop tegen het volgende aan. Ik heb sinds kort Luminar Neo. Ik gebruik een Apple Mac mini, januari 2021, M1 Apple Silicon processor, dus best nieuw.

Ik start de app op en ik zie dat Luminar ongevraagd alle fotomappen van mijn externe harde schijf heeft geladen en in "Recent toegevoegd" heeft geplaatst. Dat wil ik helemaal niet, want ik wil zelf bepalen welke foto's er in mijn Luminar Neo Catalogus worden geplaatst. Ik vind dit vreemd dat Luminar dit zelf doet/heeft gedaan.

Zijn er Zoomers onder jullie die deze ervaring delen en zo ja hoe raak ik deze foto's uit mijn catalogus kwijt (maar uiteraard niet van mijn externe schijf), of moet ik nu de catalogus verwijderen en een nieuwe aanmaken?

Bedankt en groet

 

Edwin vd Meijden

Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat aan het uitzoeken geweest. Het is niet zo dat het in de catalogus opgeslagen wordt. Het is een soort Finder binnen Luminar Neo. Als je terwijl Luminar gesloten is via Finder een sub-map aanmaakt en daar foto's naar verplaatst zie je die nieuwe map met foto's terug in Luminar zodra je die opent. Het is niet zo dat Luminar dan de foto's niet meer kan vinden zoals in Lightroom. 

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. En als je een foto verwijderd in Luminar gaat hij eerst naar de prullenbak in Luminar maar blijft in Finder gewoon in de map staat. Dan houd de catalogus wel bij dat hij in de prullenbak zit. Leeg je de prullenbak in Luminar dan gaat naar naar de Prullenbak in Finder. 

Van daaruit kan kan je hem in Finder gewoon weer terugzetten naar de map waar hij uit kwam en is hij gelijk weer zichtbaar in Luminar. Je bent wel wel de bewerking kwijt die als je die al gedaan had.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...