Ga naar inhoud

Even voorstellen: Gerard Bekers


gerard_za5

Aanbevolen berichten

Ben net begonnen met Lightroom 2023. Als ik foto's importeer naar mijn bibliotheek beginnen ze een voor een te verkleuren naar grijzig.

Als ik naar mijn ontwikkeling module ga en op de foto ga staan en op rechter muisknop klik. zie ik herstellen.

Klik ik daar op is de foto weer kleurecht. Mijn vraag is wat doe ik verkeerd in de Bibliotheek.

Kan iemand me daar mee helpen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom! In aansluiting op de reactie van Bladehans: Zo te zien ben je een echt nieuwe gebruiker. Dan helpt het als je in dit topic en evt in je profiel vertelt over je ervaring, je interesses en je materiaal, zodat we je beter op je vragen kunnen reageren.

Ik ben ook geen lightroom-gebruiker, doe wel photoshop in combinatie met adobe camera raw. In mijn beleving is lightroom er vooral voor (semi-)professionele fotografen, die veel foto's onder dezelfde omstandigheden maken en weten welke correcties ze daar standaard op aan willen brengen. Voor losse foto's kun je doorgaans hetzelfde effect bereiken in de camera  raw module in photoshop. Dan heb je geen last van nukken in lightroom, watg de reden daarvan ook moge zijn.
BTW, ik gebruik Irfanviewer als fotobestandsbeheerder om door mijn kiekjes te bladeren, van daaruit kan ik een foto makkelijk openen in photoshop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerard, 

 

Vwb je lightroom instelling. Kan het zijn dat wanneer je ze importeert, gelijk een pre-set bewerking mee geeft? Check even of je na bij importeren links een menu in beeld ziet met daar een gerelateerde melding? 

In principe staat die op blank, maar het kan zo zijn dat je automatisch een bewerking toepast na het importeren (bij mij staat deze eigenlijk standaard op een persoonlijke zwart wit bewerking)

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2023 om 21:36, Bladehans60 zei:

Hi Gerard, In dit topic kan je wat meer vertellen over wie je bent en je affectie voor fotograferen. Het probleem wat je beschrijft is voor de rubriek 'Foto dillema's'. Ik heb geen ervaring met Lightroom.

Hallo bedankt voor je reactie ik ben een gewone fotograaf. Nu heb ik Lightroom in gebruik maar merk wel dat ik daar nog veel van moet leren.

Dus dit was mijn eerste probleem maar ze zeggen altijd de volhouder wint.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2023 om 15:13, gerard_za5 zei:

Hallo bedankt voor je reactie ik ben een gewone fotograaf. Nu heb ik Lightroom in gebruik maar merk wel dat ik daar nog veel van moet leren.

Dus dit was mijn eerste probleem maar ze zeggen altijd de volhouder wint.

 

Maar nu heb je je nog steeds niet echt voorgesteld en daar is deze topic voor, je probleem kun je beter in topic 'nabewerking' posten

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bedankt voor je reactie ik ben een gewone fotograaf.

Gewone fotografen bestaan niet. We zijn allemaal op onze eigen manier eigenwijs, behalve degenen die stronteigenwijs zijn:classic_biggrin:

Wat ik bedoel is: we hebben allemaal zo onze eigen gedachtes over wat mooi is en wat leuk is om in beeld te brengen, anders maakten we geen foto's. En velen van ons hebben ook nogal stevige voorkeuren voor het materiaal waarmee ze werken. Over dat soort dingen horen we je graag. Je liefdesleven mag je voor een ander forum bewaren...

aangepast door PeterKosterHT
woord vergeten
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...