Ga naar inhoud

Aankoop systeemcamera


Eline2731

Aanbevolen berichten

Hallo,
 
Ik ben een 22-jarige studente die graag in haar vrije tijd creatieve content maakt. Ik creëer voornamelijk video’s en foto’s voor op sociale media rond eten, zoals foodspots, recepten, etc. Ik wil nu graag mijn video’s/foto’s op een wat hoger niveau tillen. Ik dacht altijd dat mijn Iphone 13 pro hiervoor voldoende was, maar twijfel nu om een systeemcamera aan te schaffen. Wat denk jij hierover?
 
Indien je een camera aanraadt, had ik graag eens geweten welke. Ik heb al verschillende van reviews gelezen, maar zit nog met wat twijfel. Ik ben dus een beginner en, niet onbelangrijk om te weten, is dat ik een budget heb van maximum €1000 euro, maar liefst minder. Ik twijfel om eventueel een tweedehands aan te schaffen, maar weet ook niet hoe jij hier tegenover staat. Ik weet ook niet of ik voldoende heb met een standaardlens (18-45mm) of of ik beter een lens neem van 18-150mm. De camera’s waar ik nu tussen twijfel zijn: 
 
- Canon Eos m50 mark ii (nieuw of tweedehands) 
- Canon Eos RP (tweedehands, lens 24-105mm)
- Canon EOS R100 (nieuw)
- Canon EOS R50
 
Indien je nog andere suggesties hebt voor modellen, mag je die zeker vermelden.
 
Alvast heeel erg bedankt! 
Jullie zouden een grote hulp zijn :)
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Canon betreft:

De M en RP zal ik links laten liggen.. De R50 prefereren boven de R100.

Neem ook eens een kijkje bij Sony

Wat het objectief betreft, zoom ja maar niet groter dan een factor 4 (maw de 18-150 valt dan af want die zit op.8+) je bent misschien ook beter af met een constante f waarde van f/2.8 of f/4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...