Ga naar inhoud

Slow motion video met Nikon Z6II


evdm1959

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

ik ben in het bezit van een Nikon Z6II. Nu ga ik over 2 maanden naar Afrika en daar hoop ik wat van de big-5 tegen te komen. Normaliter gebruik ik de camera voor stills. Video is niet zo mijn ding. Maar wellicht word ik nu wel uitgedaagd om ook te gaan video-en. Maar mijn vraag is nu de volgende. Op de TV zie je wel eens van die actie video's van what ever welk beest waarin ze eerst hard lopen en dan opeens in slow motion verder gaan. Kan dat ook met de Z6II of moet ik dan twee video's maken, een met volle snelheid en een andere in slow motion en dan later op de een of andere manier in nabewerking aan elkaar lassen? Wie heeft een antwoord voor mij. Ik vraag dit 2 maanden van te voren dat ik nog hier in NL kan oefenen met wat jullie mij zeggen.

Tnx

Edwin

Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Edwin! 

Als je een video on slow motion wil hebben moet je filmen met zo veel mogelijk frames per seconde. In de video instellingen kun je volgens mij je camera instellen op Full-HD (1080) en 120 frames per seconde.

image.thumb.png.cf87835e4278b71f25ee77430396da02.png

Video vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=Qr9FRW9CMPE

 

Als je iets hebt gefilmd met 120 frames per seconde kun je het 'vertragen' in een programma zoals Adobe Premiere Pro. Een normale video framerate is 24, 30, of 60 frames per seconde. 

Dit betekent dat als je hebt gefilmd op 120 frames per seconde, en je zet je video framerate van het programma op 30 beelden per seconde, dan kun je het beeld 4x vertragen, zonder dat het beeld schokkerig wordt. 

Er zijn vast ook andere programma's waarin je je geschoten video kunt vertragen. Het belangrijkste met het filmen zelf is dus: schiet met zo veel mogelijk frames per seconden.

Note: zie je in je videosettings alleen 25, 50 en 100 frames? Zet dan je camera video modus van PAL naar NTSC. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...