Ga naar inhoud

Gebruikte Apple hardware voor bewerking met Lightroom en Photoshop


Trudoll

Aanbevolen berichten

Ter inleiding: Ik werk met Lightroom en Photoshop op een ‘Windows’ laptop met daaraan gekoppeld een tweede 4K-beeldscherm. Tot gisteren werkte alles feilloos, maar nu heb ik op mijn 2e beeldscherm geen beeld. Na controle met een ander 2e scherm en een andere HDMI-kabel moet er iets kapot zijn in de laptop zelf.

Daar ik het werken met Lightroom/Photoshop zonder tweede beeldscherm niet prettig vind, kijk ik uit naar ofwel een nieuwe laptop of desktop. Ik overweeg daarbij om over te stappen naar een ‘Apple’ iMac. Nu doet de gelegenheid zich voor dat ik van een vriendin een iMac kan overnemen en dat is voor mij dan een mooie gelegenheid om uit te vinden of ik het werken met een iMac prettig vind.

Nu komt mijn vraag: Met de specificaties die ik hieronder vermeld, zijn deze voldoende om met de huidige versies van Lightroom en Photoshop soepel te kunnen werken en ondanks dat het een iMac is met een 27-inch scherm, wil ik toch graag mijn 2e scherm eraan kunnen koppelen.

Specificaties: iMac 27” - Best - Retina 5K - 3.3 i5; uitgebreid met 4GB geheugen. De iMac is in juli 2016 aangeschaft.
Ik kan mij natuurlijk houden aan de minimale specificaties die Adobe stelt aan de hardware van een Apple of Windows computer, maar onlangs heb ik het geheugen van mijn Windows laptop ook opgewaardeerd naar 32 GB en dat was een hele verbetering.

Ik hoop dat er een ‘Apple’ gebruiker is die mij een antwoord kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met een I-Mac. Wel met Mac-mini, Apple M1 processor 2021 en een MacBook Air, M1 processor 2021. Beide werken perfect met Adobe PS, LR en LRC. Beiden hebben 16GB intern en 256GB opslag. Ik gebruik dus wel een externe HD SSD van 4TB anders is de opslag van beide Mac's binnen "no time" vol. Ik heb er twee Dell U2515H beeldschermen aan gekoppeld. Mijn persoonlijke mening is dat Apple voor grafisch werk (zoals dus Adobe LR, LRC en PS) het fijnste werkt, maar er zullen vast anderen zijn die hier anders over denken. Have fun en successsssss met je keuze. Succes van een foto hangt af van de fotograaf, de geur zijn slechts hulpmiddelen!

Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je antwoord evdm1959. Mijn vraag was zeker niet bedoeld om een discussie uit te lokken, want alles blijft zo als altijd heel persoonlijk.

Je antwoord bevat alles wat ik nodig heb. Ik ga het in ieder geval uitproberen met de over te nemen iMac. Mochtende specificaties toch onvoldoende zijn, dan schuift de iMac door naar mijn echtgenoot en ga ik voor een nieuw exemplaar; ik kijk danook zeker nog naar de Macbook Air M1 processor..

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...