Ga naar inhoud

Lennart


TheLennart

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Lennart. 

Ik ben benieuwd of fotografie iets voor mij is, en voordat ik weer geld ga uitgeven voor iets waar ik na een paar maanden mee klaar ben wil ik zien of het wel voor mij is. Dus eerst maar een paar maanden met mijn telefoon van alles fotograferen en forums bezoeken. Hopelijk ben ik hier voor een lange tijd! 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi  @TheLennart, welkom op dit forum. 

Wat verwacht jij van fotografie. Of anders gezegd, wat zou jou redenen kunnen zijn om niet meer te fotograferen.

Ik heb vanaf mijn jeugd met fotografie te maken gehad. Ik heb regelmatig momenten dat je "een foto in je hoofd maakt". Daarmee wil ik zeggen dat je iets ziet en denkt 'had ik mijn fotocamera maar bij me. Het mobieltje is dan net te zwak om kwalitatief goede foto's te maken. Met de Spiegelreflex- of Systeemcamera kan je net wat meer kwaliteit toevoegen.

Juist het hebben van zo'n camera helpt jou de hobby optimaal te beleven en, op fora, gerichte vragen te kunnen stellen.

Succes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook van deze kant welkom.
Met een mobieltje kun je prima ontdekken of fotografie iets voor jou is: met de meeste nieuwe modellen kun je in ieder geval bij goed licht prima uit de voeten. Bij macro heb je zelfs een voordeel: dankzij de kleinere sensor wordt een veel groter gebied scherp. Nadeel van een mobieltje is dan weer dat de prestaties bij weinig licht achterblijven en dat die dingen zo licht zijn dat je eerder bewogen foto's hebt.

Maar ach, dat merk je in de praktijk wel. Natuurlijk, met een echte camera kun je veel meer, en haal je vermoedelijk nog meer plezier uit de fotografie. Maar ontdek eerst eens of het überhaupt iets voor je is. Tip: kijk eens bij het profiel van Jesus. Die doet macro louter met zijn mobiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...