Ga naar inhoud

Help! Blauwe mond na afdrukken!


Ytsje_

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Een klant  van mij heeft een foto meermaals afgedrukt bij de Hema. Op het origineel is geen blauwe mond te zien bij haar dochter, maar na het afdrukken zie je dit overduidelijk. Ligt dit aan mijn foto's? Of aan de afdruk? En wat kan ik hier aan doen? 

 

alvast dank voor jullie hulp!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 d82cfbb4-f3bb-4b93-a7b8-fae62d8ff741.thumb.jpg.cf44957d805513ee27e588f0f51d76c6.jpg bc59e721-9ee4-498b-b204-c0ffa6902ee5.thumb.jpg.0b528729e45bd1b9dec185b2e58552a1.jpg

aangepast door Ytsje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bij voorstellen dat het aan te leveren kleurprofiel (sRGB vs RGB) er iets mee te maken heeft, hoewel ik dit probleem nog nooit eerder heb gehad. Wat ik wel eerder gezien heb is dat je aan kan vinken dat de software om foto's af te drukken bij leveranciers de kleuren en contrasten 'optimaliseert'. Als het goed is, dan heb je dit zelf in de nabewerking al gedaan dus wellicht helpt het om dit uit te vinken? Helaas alleen maar wat suggesties, ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad dus kan er geen kant en klare oplossing voor geven...

 

Andere suggesties:

- Misschien even contact zoeken met de Hema helpdesk of in de winkel? Misschien dat zij het probleem herkennen en een oplossing weten.

- Of zelf een afdruk maken. Op 10x15 kan dat vaak ook met de meeste standaard printers. Hoewel het resultaat dan niet optimaal is, zie je wel of hier het kleurprobleem zich ook voordoet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de foto's aangeleverd in sRGB kleurprofiel? Dat wil nog wel eens (behoorlijk) uitmaken.

Is je beeldscherm gekalibreerd? 

Heb je zelf al eens een afdruk thuis gemaakt op je printer

Het verschil tussen de 2 is wel heel groot, de afdruk is in het geheel veel blauwer wat mij toch doet vermoeden dat de Hema software de foto heeft proberen te verbeteren, als jou doel was om het geheel die oranje achtige gloed te geven en de automatische software gaat zeggen dat er meer blauw in moet dan kan ik me voorstellen dat het blauw ook op helemaal verkeerde plaatsen terecht komt ... vraag eens na (of misschien beter probeer zelf) in de Hema software die functie uit te zetten (meestal gewoon een vinkje bij verbeteren of optimaliseren oid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...