Ga naar inhoud

Ervaring met Aurora HDR?


joop58

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met Aurora HDR?
Wanneer ik reeks foto's uit Lightroom exporteer naar Aurora HDR bewerkt het programma iedere foto apart in plaats van het maken van een HDR van de betreffende serie. Met helpdesk Aurora kom ik er niet uit.

O ja, ik werk met apple (zowel Imac als macbook; actuele updates van MacOS).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Lenjan zei:

Doe je het via het menu Foto - Bewerken in (of rechter muisknop - bewerken in)? Dan opent Aurora inderdaad de foto's 1 voor 1. Wil je dat Auto een reeks verwerkt tot HDR dan doe je dat via het menu Bestand - Plug-inopties - Transfer tot Aurora HDR

Auto moet zijn Aurora

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-1-2022 om 13:10, Lenjan zei:

Auto moet zijn Aurora

Dank voor de tip Lenjan. Dacht dat ik dat eerder al eens had geprobeerd, maar nogmaals geprobeerd. Plugin opnieuw geinstalleerd; ging zonder problemen bij Photoshop, maar lukt me niet bij lightroom...  
Ga het volgende week nog een keer verder uitzoeken

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb nog even verder gezocht. Als het goed is heb je in de de map /Bibliotheek/Application Support/MacPhun Software/AuroraHDR2019/Plug-Ins een aantal bestanden staan waaronder AuroraHDR2019.lrtemplate en AuroraHDR2019Export.lrplugin

Sluit Lightroom en kopieer en plak AuroraHDR2019.lrtemplate in de map Gebruikers/jouw gebruikersnaam/Bibliotheek/Application Support/Adobe/Lightroom/External Editor Presets/ (de map Bibliotheek is een verborgen map. Die kan je weergeven door Shift + Command + > in te geven)

Kopieer en plak het bestand AuroraHDR2019Export.lrplugin in de map /Bibliotheek/Application Support/Adobe/Lightroom/Modules

aangepast door Lenjan

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...