Ga naar inhoud

Canon eos450d geeft aan geen Card.


hifinaat01

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een nieuwe  Kingston 8GB SD Card gekocht voor mijn Canon 450d camera.

Helaas herkent de camera de SD Card niet, geeft steeds aan geen Card.

Ik kan de Card dus niet formateren omdat het schermpje niet tevoorschijn komt om te formateren.

Ik ben ermee naar een fotowinkel geweest, die man heeft alles geprobeerd ook met andere sd cards, steeds hetzelfde resultaat.

Volgens de verkoper is de software van de camera verouderd.

Dus ik kan deze Canon eos450d als verloren beschouwen?

Bvd.

Ar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Hoeft niet. Dat cameramodel is 15 jaar oud, waarschijnlijk kan de firmware kaartjes met zo veel ruimte gewoon niet aan. Kijk of je nog ergens een klein kaartje van 256 mb, 512 mb of 1 gb hebt liggen of kunt vinden, mogelijk werkt dat wel.

Hallo Peter dankjewel.

Gr. Ar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootte van het kaartje kan uitmaken SDXC (de grotere kaarten) is sowieso niet geschikt voor jou camera, maar SDHC (tm 32GB) zou gewoon moeten werken. Je zou de firmware van de camera eens kunnen (laten) updaten. Die kun je opzoeken op de website van canon en dan op een (wel werkend) kaartje zetten en dan is het volg de instructie op het schermpje. Maar als kleinere kaarten ook niet werken dan denk ik dat ie naar de reparateur moet want als kleiner dan 2GB ook niet werkt dan is er iets anders aan de hand. Ik zou hem sowieso nog niet meteen als verloren beschouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Stefanie71 zei:

De grootte van het kaartje kan uitmaken SDXC (de grotere kaarten) is sowieso niet geschikt voor jou camera, maar SDHC (tm 32GB) zou gewoon moeten werken. Je zou de firmware van de camera eens kunnen (laten) updaten. Die kun je opzoeken op de website van canon en dan op een (wel werkend) kaartje zetten en dan is het volg de instructie op het schermpje. Maar als kleinere kaarten ook niet werken dan denk ik dat ie naar de reparateur moet want als kleiner dan 2GB ook niet werkt dan is er iets anders aan de hand. Ik zou hem sowieso nog niet meteen als verloren beschouwen

Hallo Stefanie, 

Dankjewel voor je tip, de oude kaart die ik heb is een SDHC van Emtec 8 GB, deze weigert het toestel nu.

Ik denk dat ik pech heb maar zal kijken zal wat ik kan doen.

Gr,  Ar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...