Ga naar inhoud

van Lightroom naar Photoshop en retour


Hennie

Aanbevolen berichten

Bewerking van AI van Lightroom naar Photoshop werk goed , na het opslaan photoshop komt de bewerkte foto in Finder terecht bij mijn als eerste opgeslagen foto's en niet in lightroom, alle instellingen al 100 keer gecontroleerd maar kan het niet vinden, wie kan mij helpen??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat je problemen hebt met het opslaan van foto's vanuit Photoshop naar Lightroom. Dit kan een paar mogelijke oorzaken hebben:

Opslaan op de juiste locatie: Zorg ervoor dat je de foto opslaat in een map die wordt bewaakt door Lightroom. Lightroom kan alleen foto's importeren die zich in mappen bevinden die zijn toegevoegd aan de catalogus.

Exportinstellingen: Controleer de exportinstellingen in Photoshop. Zorg ervoor dat je de foto exporteert in een formaat dat compatibel is met Lightroom, zoals JPEG of TIFF. Als je bijvoorbeeld een Photoshop-specifiek bestandstype zoals PSD gebruikt, moet je mogelijk handmatig importeren in Lightroom.

Lightroom-koppeling: Zorg ervoor dat Lightroom correct is geïntegreerd met Photoshop. Controleer of je de nieuwste versie van beide programma's hebt en dat er geen problemen zijn met de installatie of koppeling tussen de twee.

Handmatige import: Als de bovenstaande stappen niet werken, kun je de bewerkte foto handmatig importeren in Lightroom. Ga naar de map waarin je de foto hebt opgeslagen en importeer deze in Lightroom via de importfunctie.

Als geen van deze stappen het probleem oplost, zou ik aanraden om de specifieke details van je workflow te controleren en te kijken of er iets afwijkt van wat normaal gesproken zou moeten gebeuren. Als je nog steeds problemen ondervindt, kan het ook helpen om contact op te nemen met de klantenondersteuning van Adobe voor verdere assistentie.

Suc6..🙃

I take the time to stand and stare..📸

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Macrozine, bedank voor je uitgebreide antwoord zal alles nogmaals controleren in verwacht dat het zit in de export instellen fotoshop, kan ze uiteraard wel exporteren vanuit Finder daar worden ze namelijk neergezet, maar zou makkelijker zijn als ze gelijk in Lightroom worden geplaatst, zo als ik overal lees. 

In ierder geval bedank voor je reactie en je hoort uiteraard van mij als het lukt, Thanks, gr Hennie 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 5-5-2024 om 22:59, Macrozine zei:

Opslaan op de juiste locatie: Zorg ervoor dat je de foto opslaat in een map die wordt bewaakt door Lightroom. Lightroom kan alleen foto's importeren die zich in mappen bevinden die zijn toegevoegd aan de catalogus.

Oftewel of klikken op Opslaan (niet Opslaan als) of (wat ik altijd doe) klikken op het kruisje in het tabblad om de foto te sluiten. Je krijgt dan de vraag of je hem wil opslaan of niet. Zo komt ie in de zelfde map als waaruit Lightroom hem geëxporteerd heeft naar Photoshop.

Staat sorteren wel goed in Lightroom? Staat dat niet goed dan kan het zijn dat ie b.v. helemaal aan het eind van een map met foto's  in Lightroom terug komt i.p.v. naast de originele foto.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6-6-2024 om 21:49, Lenjan zei:

Oftewel of klikken op Opslaan (niet Opslaan als) of (wat ik altijd doe) klikken op het kruisje in het tabblad om de foto te sluiten. Je krijgt dan de vraag of je hem wil opslaan of niet. Zo komt ie in de zelfde map als waaruit Lightroom hem geëxporteerd heeft naar Photoshop.

Staat sorteren wel goed in Lightroom? Staat dat niet goed dan kan het zijn dat ie b.v. helemaal aan het eind van een map met foto's  in Lightroom terug komt i.p.v. naast de originele foto.

Ik gebruik sneltoetsen. Voor opslaan CTRL + S (PC). Voor een Mac is dat CMD + SHIFT S, dacht ik..🙃

I take the time to stand and stare..📸

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...