Ga naar inhoud

Lichte camera


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Omdat ik al wat ouder ben wil ik een lichte camera kopen als vervanger van mijn DSRL. Nu dacht ik daarom een goede (liefs de beste) compactcamera te kopen.  Maar wat blijkt: alle compactcamera's zijn al een jaar of 5 geleden op de markt gebracht, dus niet de nieuwste technologie.

Ik heb ook naar de Canon R7 of R8 gekeken maar met lens zijn die dan toch weer een stuk zwaarder.

Wie heeft een goed advies?

Alvast dank voor jullie antwoorden.

met vriendelijke groet, Anton

aangepast door krisnatoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Bladehans60,

ik heb een Canon 850D en een 24-105 EF zoomlens. Voor mij een prima combi maar met mijn leeftijd (74 jaar) inmiddels wat zwaar. Ik fotografeer natuur, mensen en straatfotografie. Ik heb nog niet de knoop doorgehakt wat ik nu precies zal gaan kopen. Heb al de suggestie gekregen van een Sony 6600 en enkele lensen maar ben er nog niet helemaal uit...

Ik ben niet iemand die dagelijks perse een foto wil maken maar toch wel zeer regelmatig. Om ze daarna evt. te bewerken in PS of Lightroom.

Mvrgr,  Anton

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf de gelukkige bezitter van een mooie Bridge camera, de Sony rx10 m4, dus het komt uit een onverdachte mond...

Bridgecamera's, mijn sony maar bijvoorbeeld ook de Nikon p1000 zijn inmiddels 8 jaar oud en worden niet doorontwikkeld. Dus wil je iets actuelers, kom je bijvoorbeeld aan de Sony a6700. Mooi ding, maar qua prijs een rx10 zonder lenzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...