Ga naar inhoud

Lichte camera


krisnatoon

Aanbevolen berichten

Omdat ik al wat ouder ben wil ik een lichte camera kopen als vervanger van mijn zware DSRL. Nu dacht ik daarom een goede (liefs de beste) compactcamera te kopen.  Maar wat blijkt: alle compactcamera's zijn al een jaar of 5 geleden op de markt gebracht, dus niet de nieuwste technologie.

Ik heb ook naar de Canon R7 of R8 gekeken maar met lens zijn die dan toch weer een stuk zwaarder.

Wie heeft een goed advies?

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet, Anton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had pas geleden een vergelijkbare keuze Met mijn bijna 69 jaar vond ik het ook allemaal wat zwaar worden om mee te nemen.

Zelf ben ik pas over gestapt van den sony SLT77 naar een sony  A6600 Beiden APS-C

Ik heb bij de a6600  een pasende sigma 18-50 F2.8 lens gekocht en dat is bij elkaar minder dan 1 kg

En een heel wat kleinere afmeting zowel voor body als de lenzen. Dat scheelt echt een hele wereld. 
De reden wvor de A6600 Zeer licht en compact , Lange battrij diuur, extreem goede AF. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Beste mrbert,

Dank voor je reactie.  Ik ga dat eens bekijken. Voor mijn gevoel is een max van 50mm wat weinig, dat geeft relatiuef weinig speelruimte, of ik moet er een andere telelens bijkopen.  Ik ga het eens onderzoeken. Meer suggesties blijven welkom!

Met vriendelijke groet, Anton

aangepast door krisnatoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een sony 18-105 F4, een 16-135, ook een 18-200een tamron 17-70 F2.8 
Maar er zijn denk ik vooral van Siogma en Tamron aardige zoomlenzen te koop. 
Bedenk ook dat een groot zoombereik ook negatieven effecten heeft op je beeld.

Maar heel veel succes met de zoektocht. Ik ben naar Kamera express gegaan nadat ik mijn vooronderzoek had gedaan op een doordeweekse dag is er vaak wat meer tijd ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...