Ga naar inhoud

Workshop portretfotografie met nadruk op aansturing van modellen


mikekiwi72

Aanbevolen berichten

Ik merk dat ik bij mijn portretfotografie wel een stapje kan maken in de communicatie met het model. Ik slaag er prima in om een leuke sfeer te creëren en mag niet klagen over de resultaten, maar voor het aansturen en begeleiden van modellen met poseren val ik vaak terug op het wijzen naar wat voorbeelden op een uitgeprint Pinterest-moodboard.

Daar is op zich niets mis mee - als gezegd, zowel model als ik zelf zijn doorgaans tevreden met het resultaat - maar om de communicatie wat natuurlijker te laten verlopen en daar wellicht ook wat creatiever door te worden, hoop ik met een workshop op dit gebied wat bij te leren.

Nu heb ik uiteraard zelf gezocht, maar kon nu niet echt iets vinden wat in mijn straatje past. 

Heeft hier iemand ervaring mee en daardoor wat tips voor workshops die voor mij interessant zouden kunnen zijn? Bij voorkeur een beetje in het westen van het land (ik woon in Alphen aan den Rijn), maar lukt dat niet, dan is het geen probleem om er iets verder voor te moeten reizen.

Hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs geen ervaring mee, maar heb al wel op je portrettensite gekeken. Even heel kort door de bocht (het ligt veel genuanceerder, en vermoedelijk mis ik ook zicht op ontwikkeling in je werk), maar ik krijg de indruk dat de portretten die het minst geslaagd zijn die met de tienermodellen zijn. Die lijken vaker geforceerd geposeerd.
In je intro schreef je dat je 51 bent. dat is natuurlijk een fors leeftiijdsverschil, een andere belevingswereld.

Daar kun  je veel workshops tegenaan gooien, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van vooraf het opbouwen van een goede band met je model. Dat zal je vermoedelijk met grote ogen aanstaren als je vertelt je ooit zelf foto's afdrukte met bakken chemicaliën in je badkamer, terwijl jij je afvraagt wat tiktok in vredesnaam is...😁  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf van plan om de Modellen cursus bij CCC Fotounie in Tilburg te gaan volgen, heb zeer goede ervaringen met hun dag workshops. Deze VanQtotS (moet nog eens navragen hoe ze bij die namen gekomen zijn ...) is 6-daags (staat nog 5 in de algemene omschrijving maar is effectief 6) op zaterdagen startend in mei 2024 en een belangrijk onderdeel is het aansturen van de modellen maar ook belichting, creativiteit en een stukje nabewerking

https://ccc.fotounie.nl/foto-cursussen/van-q-tot-s-portret-en-modellen-fotografie/

Bij het tabje ticketshop kun je deze cursus terugvinden met de geplande data en prijs, en ook de andere workshops dus kijk maar eens of het je wat lijkt of misschien een van de andere in de lijst als je eerst eens wilt 'proeven' van de sfeer aldaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Zelfs geen ervaring mee, maar heb al wel op je portrettensite gekeken. Even heel kort door de bocht (het ligt veel genuanceerder, en vermoedelijk mis ik ook zicht op ontwikkeling in je werk), maar ik krijg de indruk dat de portretten die het minst geslaagd zijn die met de tienermodellen zijn. Die lijken vaker geforceerd geposeerd.
In je intro schreef je dat je 51 bent. dat is natuurlijk een fors leeftiijdsverschil, een andere belevingswereld.

Daar kun  je veel workshops tegenaan gooien, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van vooraf het opbouwen van een goede band met je model. Dat zal je vermoedelijk met grote ogen aanstaren als je vertelt je ooit zelf foto's afdrukte met bakken chemicaliën in je badkamer, terwijl jij je afvraagt wat tiktok in vredesnaam is...😁  

Dank voor je reactie! En wellicht sla je de spijker ermee op zijn kop. Helaas is het vooraf opbouwen van een band met een model niet altijd mogelijk, vaak is er meer gelimiteerde tijd beschikbaar. En geforceerd geposeerd met nog onwennige tienermodellen, die combi komt vaker voor.

En juist daarvoor zoek ik handreikingen om te zien hoe ik dat kan verbeteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ik ben zelf van plan om de Modellen cursus bij CCC Fotounie in Tilburg te gaan volgen, heb zeer goede ervaringen met hun dag workshops. Deze VanQtotS (moet nog eens navragen hoe ze bij die namen gekomen zijn ...) is 6-daags (staat nog 5 in de algemene omschrijving maar is effectief 6) op zaterdagen startend in mei 2024 en een belangrijk onderdeel is het aansturen van de modellen maar ook belichting, creativiteit en een stukje nabewerking

https://ccc.fotounie.nl/foto-cursussen/van-q-tot-s-portret-en-modellen-fotografie/

Bij het tabje ticketshop kun je deze cursus terugvinden met de geplande data en prijs, en ook de andere workshops dus kijk maar eens of het je wat lijkt of misschien een van de andere in de lijst als je eerst eens wilt 'proeven' van de sfeer aldaar

 

Dank voor de tip, ik heb er al even kort naar gekeken en ga er zeker nog eens verder in duiken. Moet wel zeggen dat ik meer een 1 daagse workshop zoek (ook budgettair gezien past dat wat beter), maar ik zal eens struinen door het beschikbare aanbod 👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...