Ga naar inhoud

Welke extender/teleconverter is de beste optie voor mij?


Hans147

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik ben nieuw in deze wereld dus ik zou graag gebruik willen maken van jullie expertise.

Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D3200 met een Sigma 150-600mm 1:5-6.3 DG telelens.

Tijdens de tripjes die ik maak merk ik vaak dat ik zoom te kort kom. Nu wil ik graag mijn bereik met deze lens vergroten en overweeg om een extender / teleconverter aan te schaffen.

Is het trouwens een extender of een teleconverter? In mijn beleving zijn dit 2 verschillende woorden die voor hetzelfde staan.

Ik heb mij laten vertellen dat ik een crop camera heb en een full frame lens waarbij het zoom bereik vergroot wordt met 1,5x. Klopt dit?

Graag zou ik een extender / teleconverter van 2.0 wilen gaan gebruiken. Maar ik zie ze ook veel van 1.4 voorbij komen. 

Ik ben in het bezit van een degelijk statief dus dat is alvast geregeld. Maar nu zie ik als ik google door de bomen het bos niet wat betreft de juiste keuze voor mij.

Dus de vraag aan jullie is welke extender / teleconverter ik het beste aan kan schaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extender of Teleconverter is hetzelfde dingetje geen idee waarom er 2 woorden voor zijn

Je boet wel enorm in op licht als je extenders gaat gebruiken, 1 stop bij 1.4 en 2 stops bij 2 daar moet je goed rekening mee houden. Ook de autofocus is een dingetje, volgens bijgevoegde link werkt die bij de 2x extender sowieso niet meer dus dan wordt het handmatig scherpstellen

https://www.cameraoccasion.com/service/sigma-teleconverter-en-extender-compatibiliteit/

Ik heb ooit een 1.4 aangeschaft voor hetzelfde meer zoom willen maar ik vind het lichtverlies wel echt een issue en 150-600 + extender en dan uit de hand fotograferen is (voor mij toch) helemaal niet te doen dus ik gebruik die combi sowieso al niet meer, af en toe wil ik m nog wel eens in de tas steken als ik met de 70-210 op pad ga maar ook dan steek ik 'm er zelden op

Misschien kun je een keertje testen in de winkel of huren of lenen bij iemand, dat zegt vaak veel meer dan wat je bijeen gegoogled krijgt ...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...