Ga naar inhoud

Aankoop van een professionele videocamera


simongipoulou

Aanbevolen berichten

Ha allemaal! 

Ik heb jullie nodig! Ik zie sinds enkele dagen door de bomen het bos niet meer in het aanbod videocamera's. Sinds een paar jaar werk ik als fotograaf (portret, documentair, commerciel) de afgelopen twee jaar is de vraag naar professionele videocontent toegenoemen en daarbij verdient het ook een stukje beter. Tot nu toe ging dit om en na bij met een Nikon D850 en een Zhiyun Gimble. Inmiddels wil ik de content naar een wat hoger niveau tillen en daarbij ook het filmwerk zelf wat makkelijker te maken (d.m.v betere autofocus etc. - De Nikon D850 is hier eigenlijk niet helemaal voor gemaakt merk ik nu). Naast commerciele videografie zit ik in de documentaires. Het is hierdoor belangrijk dat het een versatille videocamera is die zowel de filmische documentaire beelden kan oppakken (hoeft niet op het aller hoogste niveau) als de meer soepelere commerciele beelden. Ook vraag ik mij af welke lenzen hier het meest bij aangeraden worden door jullie. 

 

Belangrijk voor mij is het filmische aspect van de beelden. Dus denk aan een laag diafragma en waarschijnlijk weinig beelden onder de 35mm. Ik vaar nu het meeste richting de Sony A7 IV alleen de Nikon Z8 en een Canon variant zijn ook een optie. Budget ligt rond de 3k, maar omdat het zich terug gaat verdienen kan dit ook meer zijn. 

Alle tips zijn welkom! 

 

Dank! 

 

Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de camera's die je in gedachten hebt google dan zie ik toch in eerste plaats fotocamera, wellicht geschikt voor vloggen maar bij  professionele video camera heb ik toch een ander beeld, eerder een Sony PXW-Z190  of een Canon XA 75 maar ervaring daarmee heb ik niet en ik weet niet of je op dit foto antwoorden gaat krijgen, het is tenslotte een fotografie forum

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...