Ga naar inhoud

voorstelling


ijsvogel123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nee, nee, het wordt geen geweldige voorstelling. De naam is Henk en woon in Dordrecht. Pas gepensioneerd. Nog een enkel jaartje druk met huis verbouwen maar hoop toch meer tijd te krijgen voor de foto hobby. Jarenlang met enkele sony's  a580 gewerkt. Voor fotograferen trek ik graag de natuur in. Vogels hebben mijn voorkeur. Voor een mus doe ik net zo hard mijn best als voor een visarend. Maar een prachtige libel, bloem of landschap lokt ook hoor.

Foto's bewerken heb ik nooit gedaan. Daarom fotografeer ik ook niet in RAW. Heeft te maken dat ik voor mijn ontspanning heel graag in natuur was. Had ik dan even tijd ging ik er liever op uit dan achter de computer te gaan zitten. Al met al heb ik het voornemen om het fotograferen wat serieuzer op te vatten nu ik qua tijd meer ruimte krijg. Momenteel heb ik de sony a9. Full frame en stukken sneller dan de a580. ? Gezien de inhoud van Zoom verwacht ik nog heel wat te kunnen leren

 

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Henk, welkom op t forum. Ik wil je als tip meegeven dat in Photoshop, en waarschijnlijk ook wel andere fotobewerkingsprogramma's, ook een knop zit waarmee je de RAW foto automatisch kan bijwerken. Scheelt veel tijd. Maar je hebt nog altijd de mogelijkheid om zelf aanpassingen te maken. Met JPG heb je dat niet....of minder

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2022 om 22:37, Bladehans60 zei:

Hi Henk, welkom op t forum. Ik wil je als tip meegeven dat in Photoshop, en waarschijnlijk ook wel andere fotobewerkingsprogramma's, ook een knop zit waarmee je de RAW foto automatisch kan bijwerken. Scheelt veel tijd. Maar je hebt nog altijd de mogelijkheid om zelf aanpassingen te maken. Met JPG heb je dat niet....of minder

Dank Bladehans 60. Dat RAW gebeuren wil ik zeker uit gaan zoeken maar eerst even wat "toestelproblemen" oplossen. Was niet les1: Ken uw camera?

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook van deze kant welkom. Een boek waarin alle mogelijkheden van jouw camera beschreven worden telt 726 pagina's, dus je hebt nog even te gaan:classic_blink:

Ik heb een Sony RX 10 Mark IV, die is daarbij nog heilig (slechts 269 pagina's), maar na een jaar  heb ik nog steeds het gevoel dat ik veel mogelijkheden van mijn camera onbenut laat... Neemt niet weg dat ik me ondertussen ook Photoshop eigen maak: vind het gewoon leuk om als ik met camera op pad geweest ben 's avonds nog even te kijken wat ik gemaakt heb en wat ik daaraan nog kan verfijnen. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...