Ga naar inhoud

sony a9 en macro?


ijsvogel123

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Gezien ik graag vogels fotografeer heb ik gekozen voor een sony a9. Een snel toestel voor actie.  Wil dit zeggen dat hij geheel ongeschikt is voor macro?

De reden dat deze vraag bij mij boven komt is dat ik geen live view kan vinden om het onderwerp te vergroten om zo scherp te kunnen stellen. Dit was bij mijn oude sony a 580 wel aanwezig.

Al vast bedankt,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer Jan,

Kom net thuis. Heb weinig tijd gehad om jouw uitleg te "onderzoeken". Ga ik tzt nog uitgebreider doen.

Voorlopig even eerste reacties:

Wat mij opvalt is dat jij een Nederlandse handleiding gebruikt. Kon ik nergens vinden. Waar zou ik die kunnen bemachtigen?

Verder is mijn menu ook Engelstalig. Een paar keer doorgenomen maar in menu "fototoestel 2" / pagina 9 van11 /onder custom key nog niets gevonden wat op handmatig scherpstellen lijkt. Sorry, maar ik kom er ff niet uit. 

mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk,

Heb ik gevonden door te googelen. Wat ik eerder liet zien was voor de A9 mark II

https://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/custom/02/nl/practice2.html

Die voor de a9 vindt je hier:

https://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/custom/01/nl/practice.html

Misschien eerst even de taal wijzigen naar Nederlands

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00007605

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Jan,

10 uren geleden, Lenjan zei:

Misschien eerst even de taal wijzigen naar Nederlands

Heb ik al eerder geprobeerd. Echter staan de Nederlandse taal er niet bij............ 

Trouwens, op pagina 7 van het gereedsschapskoffertje gekeken naar "version". Die geeft 5 aan. Volgens mij is 6 al uit. Wellicht dat ik dat eerst nog maar moet doen? Hoewel, waarom dan geen Nederlands in versie 5 ?

Verder nog bedankt voor die nederlandse artikelen. Ga ik mee aan de slaq. Is wel zo dat ik eind deze maand huis uit moet en nog aan andere bezig ben.................. Pffffffff, moet dus echt in de verloren minuutjes gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ijsvogel123 zei:

Heb ik al eerder geprobeerd. Echter staan de Nederlandse taal er niet bij............ 

 

Scroll je wel helemaal door naar beneden. Op het eerste gezicht kan je maar kiezen uit 6 talen (op mijn a7III maar als je door scrollt naar beneden zijn er veel meer talen 

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2022 om 21:50, Bladehans60 zei:

Ik heb zo het vermoeden dat dit een import camera is. Kan je een Firmware update doen?

Bedankt Hans.

Maarre, wat zijn de consequenties van een import camera? En update firmware lukt ook niet. Computer kan camera niet vinden.

mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2022 om 11:21, Lenjan zei:

Bedankt weer Jan, Helaas loopt het updaten vast. Computer kan camera niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Peter,

Eh, nee ik kom niet uit een ei.(volgens mij)  Maar van een import camera had ik nog niet gehoord bij aanschaf. Ik heb hem bij een gerenommeerde fotozaak in Capelle aan de IJsel gekocht. Tja, maar als "geen Nederlands menu" inhoudt dat je hem ook niet kan updaten..............  Het lijkt mij dat je bij een goed "koopadvies" (wat je mijn inziens van zo'n soort zaak mag verwachten) dat er toch bij moet vermelden. Afijn, als ik er weer eens heen ga, zal ik het toch ff ter sprake brengen. (hoef hier geen discussiepunt te worden)  En ja, toch ook maar Sony proberen.

Is er eventueel een mogelijkheid om dat Nederlandse menu er toch in te krijgen / kopen?

Worden er wel eens workshops ( bij Zoom of bedrijf/particulier) gehouden met uitleg over een camera?

mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, die toko, daar mag je inderdaad gewoon officiële import verwachten, is de prijs ook naar.

Ik ben er paar jaar geleden zelf bijna ingestonken toen ik mijn huidige camera wilde kopen. Zag de gewenste voor een veel lager bedrag dan gebruikelijk in NL. Zaak suggereerde ook een winkel in Nederland te hebben, maar op streetview zag ik dat dat adres alleen een verlopen portiek met wel heel veel brievenbussen was. Bedrijf bleek in Gibraltar te zitten... 
 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.enk dat je het beste even contact op kan nemen met Sony

https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=cameras-camcorders1&tab=Tips

Of je vraag hier stellen op het forum van de Sony Community

https://community.sony.nl/t5/nederlandse-community-forum/ct-p/nl

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.enk dat je het beste even contact op kan nemen met Sony

 

Fijn dat je het duidelijk aangeeft en daarnaast nog een goede richting aanwijst. Waardeer ik zeer. En bedankt voor de inzet.

Zoals eerder gezegd zit ik momenteel krap in tijd wegens verbouwing/verhuizing. Ik denk er aan om toch nog even naar de winkel te gaan waar ik hem gekocht heb. Wellicht hebben zij daar meer mee te maken gehad. Het kan even duren. Maar de uitslag laat ik nog weten.

mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...