ijsvogel123 Geplaatst: 30 mei 2022 Delen Geplaatst: 30 mei 2022 Dag allen, Gezien ik graag vogels fotografeer heb ik gekozen voor een sony a9. Een snel toestel voor actie. Wil dit zeggen dat hij geheel ongeschikt is voor macro? De reden dat deze vraag bij mij boven komt is dat ik geen live view kan vinden om het onderwerp te vergroten om zo scherp te kunnen stellen. Dit was bij mijn oude sony a 580 wel aanwezig. Al vast bedankt, Henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 30 mei 2022 Delen Geplaatst: 30 mei 2022 Op mijn Sony A7III heb ik ik daar een knop voor ingesteld (C1).. Kan je instellen bij Eigen toets, vervolgens de knop kiezen en dan kiezen voor Scherpst. vergroten Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 31 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Bedankt Jan, maar ehhhh, op de a9 kan ik "scherpstellen vergroten niet vinden". Ik zal nog eens het menu induiken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 31 mei 2022 Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Volgens de handleiding zou die er wel moeten zijn. Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 31 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2022 Bedankt weer Jan, Kom net thuis. Heb weinig tijd gehad om jouw uitleg te "onderzoeken". Ga ik tzt nog uitgebreider doen. Voorlopig even eerste reacties: Wat mij opvalt is dat jij een Nederlandse handleiding gebruikt. Kon ik nergens vinden. Waar zou ik die kunnen bemachtigen? Verder is mijn menu ook Engelstalig. Een paar keer doorgenomen maar in menu "fototoestel 2" / pagina 9 van11 /onder custom key nog niets gevonden wat op handmatig scherpstellen lijkt. Sorry, maar ik kom er ff niet uit. mvg Henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Hallo Henk, Heb ik gevonden door te googelen. Wat ik eerder liet zien was voor de A9 mark II https://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/custom/02/nl/practice2.html Die voor de a9 vindt je hier: https://support.d-imaging.sony.co.jp/support/ilc/custom/01/nl/practice.html Misschien eerst even de taal wijzigen naar Nederlands https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00007605 Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 1 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Dank Jan, 10 uren geleden, Lenjan zei: Misschien eerst even de taal wijzigen naar Nederlands Heb ik al eerder geprobeerd. Echter staan de Nederlandse taal er niet bij............ Trouwens, op pagina 7 van het gereedsschapskoffertje gekeken naar "version". Die geeft 5 aan. Volgens mij is 6 al uit. Wellicht dat ik dat eerst nog maar moet doen? Hoewel, waarom dan geen Nederlands in versie 5 ? Verder nog bedankt voor die nederlandse artikelen. Ga ik mee aan de slaq. Is wel zo dat ik eind deze maand huis uit moet en nog aan andere bezig ben.................. Pffffffff, moet dus echt in de verloren minuutjes gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 1 juni 2022 Delen Geplaatst: 1 juni 2022 11 minuten geleden, ijsvogel123 zei: Heb ik al eerder geprobeerd. Echter staan de Nederlandse taal er niet bij............ Scroll je wel helemaal door naar beneden. Op het eerste gezicht kan je maar kiezen uit 6 talen (op mijn a7III maar als je door scrollt naar beneden zijn er veel meer talen Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 1 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2022 Er staan er 12 in waarvan de helft chinees. Ben ik daar aangekomen begint hij weer bij de eerste Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 1 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2022 1 minuut geleden, ijsvogel123 zei: Er staan er 12 in waarvan de helft chinees. Ben ik daar aangekomen begint hij weer bij de eerste bij 12de aangekomen.................. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 2 juni 2022 Delen Geplaatst: 2 juni 2022 Ik heb zo het vermoeden dat dit een import camera is. Kan je een Firmware update doen? Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 3 juni 2022 Delen Geplaatst: 3 juni 2022 (aangepast) Versie 6 is er inderdaad https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-9-series/ilce-9/downloads De volledige Nederlandstalige handleiding (web of pdf) vindt je hier: https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-9-series/ilce-9/manuals 3 juni 2022 aangepast door Lenjan Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 4 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2022 Op 2-6-2022 om 21:50, Bladehans60 zei: Ik heb zo het vermoeden dat dit een import camera is. Kan je een Firmware update doen? Bedankt Hans. Maarre, wat zijn de consequenties van een import camera? En update firmware lukt ook niet. Computer kan camera niet vinden. mvg Henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 4 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2022 Op 3-6-2022 om 11:21, Lenjan zei: Versie 6 is er inderdaad https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-9-series/ilce-9/downloads De volledige Nederlandstalige handleiding (web of pdf) vindt je hier: https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-9-series/ilce-9/manuals Bedankt weer Jan, Helaas loopt het updaten vast. Computer kan camera niet vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 4 juni 2022 Delen Geplaatst: 4 juni 2022 @ijsvogel123 Het effect kan zijn dat jouw camera bijvoorbeeld alleen met software uit bijvoorbeeld Azië werkt. Om daarachter te komen denk ik dat je daarvoor bij Sony moet aankloppen. Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 5 juni 2022 Delen Geplaatst: 5 juni 2022 Als het grijze import is, zal Sony vermoedelijk niet thuis geven, dan moet je bij degene zijn die je de camera verkocht heeft. Maar als er een bruikbaar engelstalig menu op zit en je hebt bij aankoop niet aangegeven dat er ook een NL menu in moest zitten, heb je geen poot om op te staan. Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 5 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2022 Dank Peter, Eh, nee ik kom niet uit een ei.(volgens mij) Maar van een import camera had ik nog niet gehoord bij aanschaf. Ik heb hem bij een gerenommeerde fotozaak in Capelle aan de IJsel gekocht. Tja, maar als "geen Nederlands menu" inhoudt dat je hem ook niet kan updaten.............. Het lijkt mij dat je bij een goed "koopadvies" (wat je mijn inziens van zo'n soort zaak mag verwachten) dat er toch bij moet vermelden. Afijn, als ik er weer eens heen ga, zal ik het toch ff ter sprake brengen. (hoef hier geen discussiepunt te worden) En ja, toch ook maar Sony proberen. Is er eventueel een mogelijkheid om dat Nederlandse menu er toch in te krijgen / kopen? Worden er wel eens workshops ( bij Zoom of bedrijf/particulier) gehouden met uitleg over een camera? mvg Henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 5 juni 2022 Delen Geplaatst: 5 juni 2022 Ah, die toko, daar mag je inderdaad gewoon officiële import verwachten, is de prijs ook naar. Ik ben er paar jaar geleden zelf bijna ingestonken toen ik mijn huidige camera wilde kopen. Zag de gewenste voor een veel lager bedrag dan gebruikelijk in NL. Zaak suggereerde ook een winkel in Nederland te hebben, maar op streetview zag ik dat dat adres alleen een verlopen portiek met wel heel veel brievenbussen was. Bedrijf bleek in Gibraltar te zitten... 1 Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 8 juni 2022 Delen Geplaatst: 8 juni 2022 Op 4-6-2022 om 15:02, ijsvogel123 zei: Bedankt weer Jan, Helaas loopt het updaten vast. Computer kan camera niet vinden. Heb je een iMac of MacBook? Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 8 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2022 6 uren geleden, Lenjan zei: Heb je een iMac of MacBook? geen mac Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 8 juni 2022 Delen Geplaatst: 8 juni 2022 USB Connection staat in de camera ingesteld op Mass Storage? Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 8 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2022 1 uur terug, Lenjan zei: USB Connection staat in de camera ingesteld op Mass Storage? Ja Jan, andere opties trouwens ook geprobeerd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 8 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2022 Auto en PC remote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.enk dat je het beste even contact op kan nemen met Sony https://services.sony.nl/supportmvc/nl/Contact/Email?cat=cameras-camcorders1&tab=Tips Of je vraag hier stellen op het forum van de Sony Community https://community.sony.nl/t5/nederlandse-community-forum/ct-p/nl 1 Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsvogel123 Geplaatst: 12 juni 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2022 Ben bang dat ik je dan ook niet verder kan helpen.enk dat je het beste even contact op kan nemen met Sony Fijn dat je het duidelijk aangeeft en daarnaast nog een goede richting aanwijst. Waardeer ik zeer. En bedankt voor de inzet. Zoals eerder gezegd zit ik momenteel krap in tijd wegens verbouwing/verhuizing. Ik denk er aan om toch nog even naar de winkel te gaan waar ik hem gekocht heb. Wellicht hebben zij daar meer mee te maken gehad. Het kan even duren. Maar de uitslag laat ik nog weten. mvg Henk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen