Ga naar inhoud

Camera voor beginner natuurfotografie (vogels)


KoenWillemsen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje actief vogelaar en probeer met enige regelmaat foto's te maken van de vogels die ik zie met mijn telefoon. Vaak zijn de resultaten niet heel best en ik ben steeds meer aan het overwegen om mijn eerste camera aan te schaffen.

Ik ben totaal nieuw in de fotografie-wereld en heb geen idee waar te beginnen en waar op te letten.

Mijn budget is niet heel groot (ik ben een student), dus ik vroeg mij af of iemand goede tips of aanbevelingen heeft!

Ik ben erg benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een lastige vraag of eigenlijk ook weer niet, voornaamste is zoom en snelheid, maar dan kun je nog steeds alle kanten uit. Als je tot nu toe enkel nog met je telefoon bezig bent geweest zou ik het mezelf niet te moeilijk maken om te beginnen en dus niet meteen voor een (semi) professionele camera gaan.. Maar wil je dan een systeemcamera of spiegelreflex, en welk objectief (ik zou me daarbij niet blind staren op de vogels  en beginnen met iets van een 70-300 voor de zoom en een vaste 50mm voor feesten en partijen of misschien is er een combi daarvan voor de camera van je keuze)

Als je googled op beste camera voor vogelfotografie wordt je niet veel wijzer heb ik gezien maar de site van Thijs geeft wel wat nuttige info waar je mee verder kan denk ik  https://www.thijsschouten.com/diverse-artikelen/vogelfotografie/ en natuurlijk ook gewoon op zoom staat vanalles https://zoom.nl/nieuws/tag/vogelfotografie

Als je een idee hebt aan welke eisen een camera voor jou moet voldoen kun je daarna ook specifiek de specs van verschillende camera's gaan vergelijken, daar zijn verschillende websites voor o.a. versus.com 

Hoop dat dit je wat helpt 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites