Ga naar inhoud

Zoom-artikel inspirerende foto-locaties: van een vreemde keuze tot een rare opmerking


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Hoop je ideeën te krijgen in een Zoom-artikel over inspirerende foto-locaties, begint het met de grijs gefotografeerde Koppelpoort in Amersfoort. Zou het pas echt inspirerend vindt als Zoom een artikel wijdt aan de vraag hoe je dat monument (of de molens van Kinderdijk, of de Erasmusbrug in Rotterdam) origineel op de foto zet...

Wat daarvan ook zij, Op zich is die Koppelpoort natuurlijk inderdaad een mooi ding. Pas echt merkwaardig wordt in de passage over de rivier de Lek. Daarin staat dat je er de hele dag kunt fotograferen:
,,'s Ochtends de dauw en de insecten. Zodra het licht te hard wordt kun je je richten op de schepen die voorbij varen of de bruggen.''

Wat een kul. Juist schepen (Mag ik het zeggen nu ik al 40 jaar schippers als familie heb? Ja, dat mag ik) zijn als tamelijke logge wezens gebaat bij subtiel licht. Ik zwijg maar even over al die schepen met veelkleurige containers, waarvan de mooie nuances in hard licht compleet verloren gaan.

image.thumb.png.48f74ad5e7e5389f1318ba57e7fd55dd.png

aangepast door PeterKosterHT
typo's gecorrigeerd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...