Ga naar inhoud

Je eerste trouwreportage: mooi verhaal in de nieuwe Zoom


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Mooi verhaal in de nieuwe Zoom: waar je allemaal aan moet denken als je een trouwreportage maakt, zeker als het je eerste is. Nuttig, want in tegenstelling tot de meeste andere foto's kun je deze niet overdoen. Zelfs die overvliegende zeldzame vogel kun je (al dan niet met hulp van waarneming.nl) nog een keer tegenkomen, maar die ringen worden echt maar één keer gewisseld.

Ik heb lang geleden (nota bene nog in het analoge tijdperk) één keer een bruiloft gedaan, voor goede vrienden die echt geen cent te makken hadden. Met een boel geluk was het resultaat nog best redelijk (het bruidspaar was er in ieder geval dolblij mee, maar ik weet nog dat ik peentjes gezweet heb en me voorgenomen heb dit nooit meer te doen.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind veel leuk in de fotografie, maar trouwreportages (of vastleggen van andere belangrijke levensmomenten) zijn echt niet mijn ding, ik heb het in het verleden wel eens gedaan voor vrienden, maar na de laatste x (aantal jaren geleden alweer) heb ik beslist dat ik voortaan nee zeg tegen dat soort dingen. Ik wil best m'n camera meenemen en ook wat plaatjes schieten maar de officiële reportage moeten ze echt iemand anders voor zoeken, dan kan ik tenminste gewoon meefeesten

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 2017 in India foto's gemaakt van de trouwerij van een Indiaase vriendin. Ik was niet de officiële fotograaf dus dat gaf minder druk. Maar mijn, toenmalige, Canon 60D met  70/200 2.8 objectief overtrof zijn camera met kitlens. 

Drie dagen waarvan dag 2 (kado's) en dag drie de ceremonie van 3 uur. Hieronder  1 foto van dag 2 en 3 van dag 3 

10Jayshree_Dilip5.jpg

7Jayshree6A.jpg

38Huwelijk_JF-Jaishree_proud.jpg

34Huwelijk_Fire3.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi werk. Afgezien daarvan: qua foto niet de mooiste, maar die eerste met de bruid op haar mooist en de bruidegom in een bijna alledaags kloffie... Doet me denken aan mijn zus in zwager, die in Indonesië getrouwd zijn. Zij moest beloven de altijd beminnende, trouwe, liefhebbende echtgenote te zijn, en hij, nou ja, als hij ook een beetje zijn best deed was het wel prima:-)

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...