Ga naar inhoud

Locaties


hjhvanbussel

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, hjhvanbussel zei:

Hoe zoeken jullie nieuwe locaties voor te fotograferen?

Een ouderwets notitieboek bijhouden. Als ik mooie locaties tegenkom in Zoom, de krant of waar dan ook zet ik dat idee in het notitieboekje. En dat is onderverdeeld in locaties die in een dag te doen zijn vanaf huis en locaties die verder liggen (kleine en grote wensen). Als ik dan de gelegenheid heb om wat te gaan doen bereid ik dat voor door de locatie op internet - maps en foto's - te bekijken en dan maak ik een plan. Het is leuk om dan ergens een serie van te maken: steden, bruggen, voordeuren, molens, routes of wat dan ook. En dingen in de gaten houden die verdwijnen: gele praatpalen, wijken die gesloopt worden, recentelijk de Lekbrug enz. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nieuwe locaties te zoeken kijk ik op internet en vraag aan fotovrienden of ze iets interessantst weten. Voor stedentrips verderaf neem ik meestal de trein aanbiedingen, dagretour voor ongeveer 25 euro. Voor een vogelhut die niet in de buurt ligt probeer ik de kosten te delen met 2 of 3 personen. Ik ga ook regelmatig naar Duitsland om locaties te zoeken (woon 300 meter van de grens af) ? ?

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik gebruik eigelijk best wat bronnen. Net wat eerder is verteld, inspiratie van foto die ik op social media zie. En daarnaarst Google map icm streetview.

Als ik zelf onderweg ben, maak ik ook gebruik van GPS en of een kaartenapp, om locaties vast te leggen, wat ik denk dat kan wel mooi zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...