Ga naar inhoud

Clip in filter


Aanbevolen berichten

Heeft er hier iemand ervaring met clip in filters? Ik heb ook zitten kijken naar filters voor mijn lenzen, maar omdat ik verschillende lenzen heb dacht ik dat dat misschien niet handig is. En gezien het feit dat ik niet heel veel geld heb dacht ik dat dit misschien een beter alternatief is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende ze eerlijk gezegd nog niet, ik heb zelf zo'n inschuifsysteem (Cokin) en dan voor mijn verschillende lenzen zo'n ring (a €10,-)  Als ik zie hoe vaak ik aan het rommelen ben als ik filters gebruik lijkt me het clip in systeem niet echt handig, ik ben continu aan het proberen met tintje, donkerder tintje lichter, heb af en toe verschillende filters samen in de houder zitten en grijsverloopfilter met het clip in systeem kan sowieso al niet en dat gebruik ik toch vaak om enkel de lucht wat te tinten. Hoewel ik zeer tevreden ben met mijn setje in de 85x85 (P) serie zou ik, moest ik het over doen wel voor een maat (of 2)groter gaan zodat ultra groothoek ook nog gebruikt kan worden. Toen ik de set aanschafte (nog in het analoge tijdperk) was het aanbod redelijk beperkt en het prijsverschil enorm, zodoende is het cokin geworden maar moest ik er nu mee beginnen kan het goed bij een ander merk uitkomen. Wel belangrijk is om reviews te lezen over de filters zelf, bepaalde coating kan veel doen en bij big-stoppers wil kleurzweem nog al eens een probleem zijn (Photoshop kan dat weer heel netjes oplossen mocht dat voorkomen|)  

aangepast door Stefanie71
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kijk waar je interessen ligt, en vaak is het landschapsfotografie of langesluitertijdenfotografie.

Dit zijn mijn voorkeuren binnen de fotografie, en dan gebruik ik maar twee opjectiefen:

Panasonic Leica Elmarit 8-12mm 

Panasonic Leica Elmarit 50-200mm

Als filterset heb ik voor de Nisi V6, gekozen.

Redelijk betaalbaar, en deze zijn 100x100mm ND

en de prijsverloop filters zijn 100x150mm

en passen dus op al mijn objectieven.

Voordeel is ze zijn van glas i.p.v. kunststof

 

SUC6 met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...