Ga naar inhoud

Grotten van Han


Janni

Aanbevolen berichten

ik ga vermoedelijk binnenkort naar de grotten van Han. Die zijn overwegend donker denk ik (herinner ik me nog van toen ik jong was, heeeel lang gelden ? ). 
Zijn die uberhaupt te fotograferen en met wat voor instellingen dan? Ik heb niet heel geavanceerde camera's hoor, ik denk dat mijn hoogste ISO 1600 is.

Tips?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google vertelt me dit...

Mag ik foto’s nemen op het Domein?

 

In het Wildpark mag je overal foto’s nemen. In de Grotten mag dat enkel zonder flits. Bovendien is het niet toegestaan om foto’s te nemen in de galerijen van de Grot, om wachtrijen te vermijden. 

 

En naar ik begrijp ga je met een gids de grot rond, dus of er veel tijd zal zijn vraag ik me dus af...

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet zo'n grottenman, en de grotten van Han ken ik al helemaal niet, dus voor wat het waard is. In de meeste grotten doen ze hun best om tietjes en mietjes leuk te belichten, dus over gebrek aan licht zou ik me niet heel veel zorgen maken. Doorgaans zijn er relingen en rotspunten waarop je je camera kunt laten rusten. Even rustig je statief opzetten is er doorgaans niet bij, dan moet je al weer doorlopen in het voetspoor van de groep...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Statief zou ik niet doen, je hebt waarschijnlijk toch geen tijd om de hele boel op te zetten als je al niet het verzoek krijgt het achter te laten voor de tour. Hoge ISO gebruiken, flits mag niet maar is ook niet mooi met al die glimmende gesteenten en dan gewoon eens kijken hoe ver je komt met wat je hebt. Vaak zijn de mooiste druipstenen goed uitgelicht zodat je niet eens zo heel hoog in de ISO hoeft. Het wildpark zou ik zeker ook even meepakken als je er toch bent

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eerlijk gezegd er niet over gedacht dat je ws met een groep mee moet ?, maar dat zal de mogelijkheden zeker beperken. Ik ga er gewoon heen en dan zie ik wel. Ook naar het Wildpark (wist niet dat dit bestaat, maar leuk)

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heel heel lang geleden ooit geweest.

Ik denk dat het niet gaat werken, tijd zul je moeten hebben..

Statief

Langesluitertijdenfotografie.

En kunst licht

Maar ben benieuwd hoe het resultaat is .

hopelijk wordt vervolgt voor ons

 

suc6

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...