Ga naar inhoud

Ook maar even voorstellen.


afmbeker

Aanbevolen berichten

Het fotograferen doe ik al vanaf mijn 16e met de camera van mijn vader. Dat was een Praktica TL als ik het nog goed heb onthouden, in 1977 heb ik mijn eerste eigen camera gekocht die ik nu nog steeds heb, en dat was de Olympus OM10 Quartz. Alles heb ik me zelf aangeleerd, dus geen fotocursus en YouTube was er toen nog niet. Mijn interessen lag toen bij Macrofotografie, Landschapsfotografie, en veel, en vaak was ik in het centrum van Nijmegen te vinden met mijn mooie set. Van het experimenteren met verschillende filmrolletje Koda , Agfa, Ilford, en erg veel experimenteren met ISO. Ook ben ik met een eigen doka begonnen, en dat was een zwart / wit doka, omdat ik zwart/wit fotografie een zeer boeiende tak is binnen de fotografie. Vele uren heb ik dan ook op de zolder bij mijn ouders thuis door gebracht in de doka. Mijn vader had een Aquarium winkel dus glas en siliconenkit, was er in overvloed en daar maakte ik een mooie glazen bak van waar mijn ontwikkel schalen prima in paste, en een thermostraat uit de winkel was de oplossing om de schalen op temperatuur te houden. In 1983 verhuisde ik naar Wijchen en daar ( mijn eigen huis ) had ik de ruimte om mijn doka nog groter en mooier te maken. Met de komst van de digitale camera vond ik fotografie, niet meer leuk, mijn doka heb ik afgebroken en jaren later naar de kringloop winkel gebracht. In 2016 hoorde ik van een collega dat een andere collega een camera te koop had. Het bleek om een Panasonic G7 body te gaan, voor een belachelijke prijs. Dus ik riep verkocht, nu op zoek Naar een lens en marktplaats afzoeken. een mooie 12-60 mm Lumix lens gekocht en dan is het goed. Nee Alfred dan begint het pas!!!!!!!!!! Velen avonden op internet YouTube filmpjes kijken. Eigenlijk door internet er achter gekomen dat ik gelijk alles in RAW moest gaan fotograferen. Opzoek gaan naar een fotobewerking programma, Lightroom van Adobe, dat moest het worden ( illegale versie ) dat is fijn, maar dat werkte niet echt, en een abonnent dat was te duur. ON1 Photo RAW gekocht, was gelijk aan Lightroom alleen eenmalige aanschaf, maar ik kan er niet aan wennen dus nu Lightroom ( 30-11-2021 ) aangeschaft, voordeel veel naslagwerk van op internet en altijd up to date. De Panasonic G7 voldeed aan mijn ijzen, Maar de lenzen daar is de winst uit te halen, Dus alle lenzen zijn nu van Panasonic Leica Elmarit Macro 45mm f/2.8, 12-60mm f/2.8, groothoek 8-18mm f/2.8 en de Panasonic 50-200mm f/2.8 telelens. Als externe flitser heb ik 2 x de Nissin I60a en de Nissin Commander 10, om deze aan te sturen. 4 maanden geleden een body up-date gedaan de Panasonic G9. Statief Leofoto Ranger carbon met de Benro GD3WH statief kop. Voor de langesluitertijdenfotografie heb ik een filterset van Nisi de NisiV6 met ND 100x100mm  en Gradual 100×150 mmNDYoutube is voor mij een geweldige bron, om me verder te ontwikkelen, met mooie tutorials en lezingen die ik bijna dagelijks bekijk.

Met vriendelijk groet,

Alfred Beker

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte welkom op dit forum. 

Een heel uitgebreid maar leuke introductie ??Top. 

Hoop dat je hier ook nog vind wat je zoal zoekt aangezien je heel veel al door zelf zoeken hebt gevonden zoals ik kan zien.

 

Ergens al foto's van wat je zoal maakt? ?

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik ben er ook ongeveer zo ingerold, met 9 kreeg ik mijn eigen kleine camera (praktica van paps mocht ik nog niet aankomen) een paar jaar later kreeg ik de oude camera van mijn opa een revueflex met defecte belichtingsmeter, jaren gebruikt met losse belichtingsmeter erbij en samen met pap in de doka ontwikkelen en afdrukken. Ik heb de doka inrichting nog wel bewaard (chemicaliën niet) maar geen dokaruimte op dit moment, zou het wel nog eens willen doen want met digitaal mis ik toch een beetje de spanning van wat zou het geworden zijn

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2022 om 09:02, Stefanie71 zei:

 

Leuk om jouw verhaal te horen, denk dat velen er op deze manier ingerold zijn. Ik weet dat een neef van mijn vader een doka had op de badkamer en dat was erg primitief, jaren later mijn doka toen gebouwd, en wist precies hoe ik het wel wilde hebben.Was een mooie tijd in de doka, maar geef me nu toch maar LrC.  Maar snap wel de link naar nostalgie 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...