Ga naar inhoud

Samsung portable SSD T7


Anzo

Aanbevolen berichten

Er stond in de magazine een SSD T7 van Samsung. Heel simpel op locatie je foto's van je camera halen en veilig stellen om weer verder te kunnen met fotograferen. Maar zo simpel is het niet. Ik heb al een verloopje erbij gekocht maar er wordt niets overgezet. Hij lijkt hem ook niet te herkennen. Iemand enig idee? Ik heb een Sony RX10IV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16tb van Ali? Damn En dat vertrouw je wel genoeg voor je belangrijke data? 

Ik twijfel nog altijd over hds via Ali. 

Linkje toevallig? ?

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze bijvoorbeeldOf deze.

En ach, het is extra. Ik heb een dure nas met 2x2 tb, maar daar zit zoveel systeem achter dat ik er over na moet denken wat er gebeurt en dat maakt me  onzeker. Ben al eens spul kwijt geraakt doordat hij automatisch synchroniseerde met een defecte hdd.

Noem het paranoia. Maar ik heb expres 2 verschillende ssd's genomen (zou gek zijn als die op precies hetzelfde moment kapot gaan), waarop ik dezelfde data backup, gewoon, met ouderwets handmatig kopiëren. De één bewaar ik thuis , de ander in de camper. Gaat er één kapot, dan zij het zo, en zelfs als mijn huis afbrandt heb ik nog altijd een kopie in de camper liggen. Voor dat geld heb ik dan een boel zekerheid er bij...

aangepast door PeterKosterHT
opmerking toegevoegd
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dure nas met 2x2tb instellen als RAID 0 of zo is al aardig veilig. Maar idd voor dat geld bij Ali nog eentje extra ? ?

 

Ali Zou ook voor Android en ipads zijn. ??

Screenshot_2022-07-02-15-57-04-320_com.android.chrome.jpg

 

Op 1-7-2022 om 09:39, Anzo zei:

 

@AnzoToch nog erg benieuwd hoe jij het dan gezien hebt met van camera halen. ?

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-7-2022 om 13:51, ko3ntje zei:

Dure nas met 2x2tb instellen als RAID 0 of zo is al aardig veilig. Maar idd voor dat geld bij Ali nog eentje extra ? ?

 

Ali Zou ook voor Android en ipads zijn. ??

Screenshot_2022-07-02-15-57-04-320_com.android.chrome.jpg

 

@AnzoToch nog erg benieuwd hoe jij het dan gezien hebt met van camera halen. ?

Dat stond in het artikel in de Zoom magazine. het nummer van mei/juni 2022: na het fotograferen kun je mee een usb-c-kabel over een usb 3.2 Gen2-verbinding je foto's veilig en snel opslaan. zoek een rustig plekje en in no time zijn je beelden veiliggesteld.  Ik ga er toch vanuit dat niemand een laptop meeneemt tijdens een dag fotograferen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tijdje onderweg bent, of een reis maakt neem je wel een laptop mee om meteen de foto's over te zetten en eventueel te back-uppen. Voor de SSD moet je wel een laptop gebruiken om de foto's van je camera over te zetten op de externe harde schijf.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Anzo zei:

Ik heb bij zoom gevraagd maar daar krijg ik geen reactie. Ga het nu maar proberen bij samsung zelf dan. Jammer dat het document dat u gekoppeld hebt niet beschikbaar is. 

Document gewoon beschikbaar toch? ?

Anders is Google your best friend hé ?

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michelle zei:

Ja, hopelijk weet Samsung meer, voor zover wij op de redactie weten werkt het alleen met een laptop. Maar misschien bedoelen ze met Android dan een tablet?

Android is meestal idd telefoon of tablet ja. Zo zien ze de camera denk ik niet.

Of camera kopen met WiFi. Dan via WiFi naar je telefoon kopiëren en telefoon naar ssd. 

Kan allemaal onderweg. ??

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-7-2022 om 13:51, ko3ntje zei:

 

@AnzoToch nog erg benieuwd hoe jij het dan gezien hebt met van camera halen. ?

Ik kan me herinneren ooit zoiets gezien te hebben, een harde schijf met kaartlezer om onderweg back-ups te kunnen maken, die dingen waren wel $%#% duur maar ik vermoed dat Anzo dat in gedachten had

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...